شنبه یکم اردیبهشت ماه
گزارش های فرستادگان پایگاه البرز ورزشی و روزنامه شوت؛

در جست و جوی اعتبار و مدال بیشتر

شهر تاریخی قونیه هفته اول میزبانی بازی های همبستگی را پشت سر گذاشته است. پهناورترین استان ترکیه که در میان 81 ایالت این کشور از یک ویژگی ممتاز دیگر برخوردار است و آن آرامگاه مولانا جلال الدین بلخی شاعر بلندآوازه ایرانی است که اشعار و اشتهارش از مرزهای ملی و تقسیمات قومی و کشوری گذشته است. او را حتی در ایالات متحده پرمخاطب ترین شاعر ایرانی می شناسند. آب و هوای سرد و نیمه خشک دارد و مردمانش به لحاظ فرهنگی قرابت نزدیکی با ایرانیان حس می کنند.

سوای جاذبه های اقتصادی، یکی دیگر از مقاصد گردشگران بین المللی نیز همواره میهمان مردم خونگرم قونیه هستند اما سوای همه این جاذبه ها مقصد ما ایرانیان ابراز شایستگی در کنار دوستی با ملل مسلمان است. نتایجی که در خلال این رقابت ها رقم خورده را روزهای گذشته به تصویر کشاندیم و آنچه در پی می آید، ماحصل وقایع شب گذشته است.

آقایی کشتی فرنگی

رقابت‌های کشتی فرنگی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی روزهای در شهر قونیه ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز به کار خود پایان داد.

در روز پایانی این رقابت‌ها علی اکبر یوسفی در وزن ۸۷ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد، رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید و محمدجواد رضایی و امین کاویانی نژاد نیز صاحب مدال برنز شدند.

به این ترتیب در پایان این رقابت‌ها تیم ملی کشتی فرنگی ایران توسط شیرزاد بهشتی طلا در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم، علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره، محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

ناگفته نماند که توزیع جوایز مسابقات کشتی با حضور دکتر علی افتخاری نماینده ایرانی فدراسیون جهانی کشتی و یکی از مسئولان کاروان اعزامی انجام شد.

هندبال ایران شب گذشته نبردی نزدیک و رویایی با قطر چندملیتی داشت. نبود چند مهره لژیونر ایرانی به جای خود، اما جوانان کشور مقابل تیم نایب قهرمان جهان عالی درخشیدند و با اینکه پایاپای حرکت می کردند در نهایت با یک گل نتیجه را 23-24 واگذار کردند تا در میان حسرت همگان برای کسب مدال برنز به مصاف تیم عربستان بروند.

در بسکتبال سه نفره بانوان تیم ایران 13-15 به سنگال باخت و در بازی پایاپای ترکمنستان با یک گل مغلوب شد. شادی عبدالوند، کیمیا یزدیان، آیدا گل محمدی و نگین رسولی مانند همه دختران کشورمان که راهی قونیه شدند با تمام وجود پیکار کردند. همان طوری که دکتر صالحی امیری گفته است «بانوان ایرانی، فصلی جدید در ورزش قهرمانی و رقابت های بین المللی را گشودند.»

 در شنا نخستین مدال را به دست آوردیم در 100*4 تیمی شناگران ایرانی متشکل از سینا غلامی، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری و معین سهراب موفق شدند مقام سوم بازی ها را به خود اختصاص دهند.

درباره پاراتیروکمان هم که می دانید که کار کمانداران ایرانی با 13 مدال به پایان رسید. پنج طلای پاراتیروکمان در ارتقای رنکینگ کاروان اعزامی موثر بوده است.

گزارش: رضا اسماعیلی – احمد دباغ – محسن حاجیلو