سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
گزارش های فرستادگان البرز ورزشی و روزنامه شوت؛

اشک ها و لبخندهای جوانان ایرانی

دیروز برای گروه های اعزامی ورزش ایران به دیار مولانا و شهر تاریخی قونیه مملو از اشک ها و لبخندها بود.

کسب مدال طلای یک ضرب بازی ها توسط دختر پرتلاش و پرتوان لرستانی، الهامی حسینی و صعود تاریخی دختران والیبال به فینال رقابت ها زیبایی های دلپذیری را در تالارهای مسابقات به تصویر کشید. آنجایی که شبنم علیخانی پاسور تیم بانوان ایران با دست های ورم کرده و آرنج یخ بسته برای رسیدن تیم به فینال نموداری از شجاعت و فعل خواستن بانوان ایرانی بود، به راستی چشم ها را خیره می ساخت. هندبال ایران که در رقابتی میلیمتری و به ادعای رئیس فدراسیون با یک گل به تیم چند میلیتی قطر باخته بود، دیروز با غلبه بر عربستان صعودی هم انتقام قهرمانی آسیا را گرفت و هم نمایشی امیدوارکننده داشت.

در شنای کرال پشت نیز ابوالفضل سام برای بار دوم رکورد شکست. او ابتدا در 200 متر و سپس در 100 متر کرال پشت مدال برنز گرفت. در ایروبیک ژیمناستیک هم سوای علی خلیلی که در انفرادی برنز گرفت، در بخش تیمی نیز ژیمناست های ایرانی بر روی سکوی سوم ایستادند، اما ناکامی شمشیربازان ایرانی در فلوره و ساپر شاید اشک های حسرت این رقابت ها بود.

در شمشیربازی چه می گذرد که نجمه سازنچیان باهمه تجربه در مکان نهم می ایستد و علی امینی در فلوره دهم می شود.

بازی های همبستگی امروز رقابت های سرنوشت سازی را رقم خواهد زد، اما آنچه که در سایه مسابقات ورزشی به چشم می خورد همبستگی کادر اجرایی و مسئولان کمیته ملی المپیک است که در صدر آنها دکتر صالحی امیری و همکارانش محمود عبداللهی، دکتر علی افتخاری و اسلامیان قرار دارد. در حقیقت سستی های برگزاری میزبانان ترک را مدیران ایران با تلاش های خستگی ناپذیر جبران کرده اند. پرداخت پاداش پای سکوها از اقدامات به یادماندنی مسئولان کمیته ملی المپیک است که با همه مشغله هایی که دارند، نمایندگان رسانه ها و نویسندگان ورزشی اعزامی را از یاد نبرده اند.

گزارش: رضا اسماعیلی – احمد دباغ