شنبه یکم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

فرار رو به جلو به جای پاسخگویی

در روزهایی که تبلور همبستگی در بازی های کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم، مسئولان کمیته ملی المپیک بیشترین اهتمام را به خرج دادند. حضور وزیر ورزش در قونیه نیز نشان می دهد این پیوند قوی بین دو مرجع تصمیم گیری کل ورزش کشور وجود دارد.

عجیب است برخی از افراد زیرمجموعه به جای الگو گرفتن از این پیوستگی به فرافکنی روی آورده و مسایلی را مطرح می کنند که به قول قدیمی ها «در طبله هیچ عطاری وجود ندارد» و در واقع به قول سرپرست کاروان اعزامی فرار رو به جلو می نماید. فدراسیون دوومیدانی که کارنامه ضعیفی ارایه داده است، باید بیندیشد که اگر مدال فرزانه فصیحی نبود، این ورزش اثری از افتخار به خود نمی دید.

دبیر فدراسیون دوومیدانی و سرپرست گروه اعزامی به قونیه دیروز در مصاحبه ای مطالبی را مطرح کرده است که از یک تشکیلات ورزشی بعید می نماید. اگر در ورزش ایران حساب و کتابی باشد، نخستین فدراسیونی که باید پاسخگو باشد، دوومیدانی است. به هر روی سرپرست گروه اعزامی به بازی های همبستگی جوابیه ای را در رد انتقادات رضایی صادر کرده که می خوانید.

کمیته ملی المپیک برای موفقیت فدراسیون‌ها همه امکانات را در اختیار فدراسیون‌ها قرار داد و از هیچ کوششی دریغ نکرد. فدراسیون دوومیدانی به دلیل ضعف شدید مدیریتی نتوانست از این موقعیت استفاده نماید. متاسفانه فدراسیون دو و میدانی گروه اعزامی را به کسی سپرده که توانایی مدیریت خودش را هم نداشت و با تست کرونای مثبت وارد قونیه شد و طبیعی است که مسئولیت بنده به عنوان سرپرست کاروان در درجه اول حفظ سلامت کاروان است. اینکه آدم‌ها باید رعایت سلامتی دیگران را بکنند به شعور خودشان برمی‌گردد.

۱-  علت حضور ۶ مربی خارج از لیست در قونیه چه بوده است؟

۲-  هزینه های انجام شده توسط کدام نهاد پرداخت شده است؟

۳ - محل اسکان این افراد کجا بوده است؟

۴-  ورزشکاران رها شده در شهر و خارج از دهکده توسط فدراسیون کجا بوده‌اند؟

۵-  چرا با وجود ۱۶ ورزشکار تنها دو مدال دریافت شد؟

۶ - چرا در ماده ۴ در ۱۰۰ متر شرکت نکرده‌اند؟

۷-  چطور دبیر فدراسیون با تست مثبت علی‌رغم تذکر سرپرست کاروان بدون هماهنگی وارد قونیه شد؟

۸ - با توجه به باطل شدن بلیت خریداری شده توسط کمیته ملی المپیک دبیر فدراسیون باهزینه کدام ارگان بلیت جدید خرید و برای گشت و گذار خود را به قونیه رسانید؟ چطور برخی فدراسیون‌ها از جمله کشتی، تکواندو و غیره با حمایت کمیته المپیک توانستند به تعداد ۹۰ درصد ورزشکاران خود مدال کسب کنند

۹-  قول‌هایی که مسئولین فدراسیون دوومیدانی قبل از اعزام برای کسب مدال داده‌اند چه شد؟

در نهایت از مسئولان ورزش می خواهم به صورت جدی به مساله دو و میدانی ورود نمایند. سوال اینجاست که دو و میدانی صاحب مدال المپیک چگونه به این وضعیت دچار شده است؟

نویسنده: حسین علی اسماعیلی