شنبه یکم اردیبهشت ماه
گزارش های فرستادگان البرز ورزشی از قونیه؛

یک طلا و انتظارات روزافزون

هرچه به پایان بازی های همبستگی های نزدیک می شویم حلقه رقابت ها بین کشورها تنگ تر شده و حساسیت پیکار ورزشکاران افزونی پیدا می کند.

شب گذشته والیبال ایران با پیروزی بر کامرون یک مدال طلا را به اردوی ورزشکاران اعزامی آورد. هرچند که تیم ما نمایش خوبی نداشت و کامرون هم در بین کشورهای آفریقایی پشت سر مصر و تونس قرار دارد، اما در لحظاتی نزدیک بود قافیه را ببازد اما هرچه که بود، عنوانی بود که سزاوار والیبال ایران است. دختران ایران هم بعد از پیروزی بر آذربایجان بار دیگر مقابل ترکیه قرار گرفتند. انتظار این بود که حداقل در مسابقه دوم بتوانیم یک ست از تیم جوانان ترکیه بگیریم اما چنین اتفاقی رخ نداد و بچه های ایران 3 بر صفر بازنده شدند. با این همه در دل خودمان به دختران پرتلاش والیبال احسنت گفته ایم که با پوشش اسلامی و دشواری های آب و هوایی دست از تلاش برنداشتند.

در شنای 4 در 200 متر آزاد آب بازان ایرانی یک رکورد کهنه را شکست اما باز مقامی بهتر از چهارمی به دست نیاوردند. شنا با این روش نشان داده که فاصله زیادی با کشورهایی مثل ترکیه و ... دارد.

 

در وزنه برداری دو وزنه بردار ایرانی پیمان جان و مهدی کریمی دو نفری در مجموع شش مدال در حرکت های یک ضرب و دو ضرب در مجموع به دست آوردند. به نظر می ر سد پولادمردان ایرانی کم کم در فضایی بهتر نفس می کشند و می توانند به آینده خود خوش بین باشند. ورزشی که در این سال ها فقط نامی از آن مانده بود.

 

در بسکتبال سه نفره بانوان تیم ایران به هشت تیم برتر رقابت ها پیوست. از نگاه ما این تیم پتانسیل صعود دارد و امیدواریم که بتوانند حداقل همانند والیبال در نایب قهرمانی جای بگیرند.

 

در شمشیر بازی کماکان سابریستا ره به جایی نبردند و در رده بندی مغلوب ترکیه شدند شاید هم افتخار بانوان ما در شمشیر بازی این باشد که در سابر، عربستان را شکست دادند.

گزارش: رضا اسماعیلی – احمد دباغ – محسن حاجیلو