پنجشنبه نهم فروردین ماه
نابسامانی با تصمیمات اشتباه؛

قراردادهایی که دو برابر شده اند

در سایت کدال که مربوط به بورس است آمده که امسال استقلال حدود ۳۴۳ میلیارد تومان برای قرارداد مربیان و بازیکنان هزینه کرده و خواهد کرد. این رقم در پرسپولیس هم حدود ۲۲۰ میلیارد تومان است، البته بدون احتساب مهاجم تازه وارد این تیم که نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان هزینه داشته است!

در این میان یک مورد بیش از هر چیزی جلب نظر می کند و آن این که هزینه قراردادهای مربیان و بازیکنان هر دو تیم نسبت به فصل گذشته بیش از دو برابر شده در حالی که قرار بود هر سال فقط ۲۰ درصد روی قرارداد کادرفنی و بازیکنان بیاید.

واقعا بر چه اساس و منطقی بودجه و در حقیقت هزینه‌های دو باشگاه سرخابی به یکباره دو برابر شده است؟ آن هم در این شرایط اقتصادی جامعه که از هر زمان دیگری نامساعد‌تر است.

در هر باشگاه سطح اول یا معمولی عرف است که قرارداد بازیکنان و مربیان ۲۰ درصد اضافه شود، اما مدیران فوتبالی ما که اکثرا با لابی بر صندلی ریاست می‌نشینند، این هنر را دارند که به یکباره دستمزد‌های اعضای تیم‌شان را دو برابر افزایش دهند.

نکته جالب این است که همین مدیران در مصاحبه‌هایشان مدام از پرداخت نشدن طلب بازیکنان و مربیان قبلی و پرونده‌های شکایتی حرف می‌زنند، غافل از اینکه خودشان با تصمیمات غلط باعث این نابسامانی‌ها می‌شوند.

بدون تردید مدیران جانشین رضا درویش و مصطفی آجرلو با بدهی‌های به مراتب سنگین‌تری مواجه خواهند شد و آن وقت است که خیلی بهتر می‌شود عملکرد مدیران فعلی سرخابی را قضاوت کرد.

ای کاش نهاد‌های نظارتی به طور دقیق‌تر و از همین حالا عملکرد مدیران سرخابی را ارزیابی کنند و توضیح بخواهند که چرا همه هزینه‌های باشگاه‌شان به یکباره دو برابر شد.

باشگاه استقلال فصل پیش با ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه توانست قهرمان لیگ شود و حالا برای این فصل بیش از دو برابر دستمزد برای اعضای تیمش در نظر گرفته است...این یعنی که شرایط آبی‌پوشان برای فصل جاری باید خیلی بهتر از سال قبل شود. آیا در عمل نیز چنین خواهد بود...؟

نویسنده: حامد فرضعلی بیک