شنبه یکم اردیبهشت ماه
گزارش های فرستادگان البرز ورزشی و روزنامه شوت – قونیه؛

سکوها در انتظار قهرمانان ایرانی

کاروان ورزشی ایران بعد از درخششی که در چند روز گذشته داشت، دیروز مسابقات آرامی را پشت سر گذاشت. این در حالی است که مسئولان ورزش کشور ما تلاش دارند تا در کاروان مدال بگیران اگر از ترکیه جلو نمی زنند، لااقل سکوی دوم را از دست ندهند.

بدون تردید ورزشکاران ما هم نهایت تلاش خود را به کار می برند، دیگر به روزهای پایانی بازی های همبستگی نزدیک شده ایم و در کنار رقابت های ورزشی کشورهای شرکت کننده انتظار این بود که میزبانان در زمینه تبادلات فرهنگی و اختلاط بین جوانان کشورهای مسلمان برنامه ریزی مطلوبی داشته باشند. مسلمانان بیش از هر زمان به همگرایی و همدلی نیاز دارند و چه بهتر که این همبستگی از طریق رقابت های شرافتمندانه ورزشی باشد.

و اما دیروز در میان ناکامی فلوره بازان شمشیربازی، پاکدامن چهره سرشناس این رشته نتوانست یلدریم شمشیرباز ترکیه را شکست بدهد و طلا را با یک امتیاز کمتر به حریف واگذار کرد.

از جودو که خبر داریم هر 14 شرکت کننده ای تیم ایران ناکام ماندند. جودویی که در برزخ محرومیت و تعلیق دست و پا زده است، برای سرپا ایستادن مجدد نیازمند یک نگرش قوی و برنامه ریزی اصولی است. ما در این ورزش شکست ها و پیروزی ها را تجربه کردیم. اکنون باید دوباره آغاز کنیم.

در بسکتبال بانوان متاسفانه کلکسیون باخت های تیم سه نفره کامل شد. بعد از شکست مقابل ترکمنستان، سنگال، ازبکستان نیز باختیم و از دور رقابت ها حذف شدیم. این در حالی است که طی چند سال اخیر فراوان از نمایش بازیکنان سه نفره ایران شنیده بودیم. تعویض ها پیاپی مربیان این رشته می تواند زنگ هشداری برای نایب رئیس جدید فدراسیون بسکتبال باشد.

در شنا 50 متر کرال ابوالفضل سام با اینکه بار دیگر رکورد جوانان ایران را جابه جا کرد اما مقامی بهتر از پنجمی به دست نیاورد. شنا ورزش پایه و مادر باید بیشتر مورد پشتیبانی قرار بگیرد چرا که یک شخص صددرصد ورزشی که کاپیتان تیم ملی واترپلو بوده ریاست فدراسیون شنا را برعهده دارد.

گزارش: رضا اسماعیلی – احمد دباغ – محسن حاجیلو