سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
والیبال نوجوانان آسیا در یک نگاه؛

آکروباتیک و امیدساز

نخستین روز رقابت های والیبال نوجوانان زیر 18 سال آسیا با پیروزی شیرین بازیکنان خوش ترکیب ایرانی آغاز شد. این تیم در سه ست بر چین چیره شد. هر دو تیم سرعتی و قدرتی بازی می کردند و نشان دادند که دو کشور بزرگ قاره آسیا نگاهی ویژه به والیبال پایه دارند.

حضور نوجوانانی انرژیک و خوش پرش در ترکیب تیم ایران  برای ما لذت بخش بود مانند سرعتی زنی های تیم طاها بهبودنیا و آرمین قلیچ نیازی را آکروباتیک دیدیم. چقدر خوب از زمین کنده می شوند. محمدرضا آل جلیل دست پرورده باشگاه میدان آق قلا نیز تماشایی بود. عمران گوگجلی پاسور قوی پنجه گنبدی بدون استرس پاس داد و سیدامین حسینی و آرمین قلیچ نیازی در کنار سروش طباطبایی (لیبرو) جلب توجه کرده اند. گل سرسبد این تیم اما جوانی از خطه طاق بستان بود. سال ها بود که از کرمانشاه بازیکنی به تیم ملی تحویل داده نشد اما مانی علیخانی که کاپیتان تیم ایران نیز هست، یک بازیکن تمام عیار و کامل است که امیدواریم باعث بیداری دوباره کرمانشاهی های عزیز در ورزشی شود که روزگاری بر تارک والیبال ایران می درخشید.

نوجوانان ایران عصر امروز ساعت 17 با کویت تنها تیم عربی حاضر در تهران بازی می کنند و این فرصتی است تا دیگر بچه های تیم هم آزمایش شوند. ولی فکر می کنیم که فردا پنجشنبه دیدار ایران و چین تایپه دیدنی باشد. سوای برتری فیزیکی بچه های ایران باید پذیرفت که تایپه ای ها هم مانند کره و ژاپن والیبال را عالی و با شعور بالا بازی می کنند.

این مسابقه در سالن فدراسیون والیبال در مجموعه آزادی برگزار می شود.

نویسنده: جمشید حمیدی