پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
نامه سرگشاده به فدراسیون جهانی ژیمناستیک؛

ما را تهدید نکنید!

رئیس، دبیرکل و اعضای محترم هیات اجرایی فدراسیون بین المللی ژیمناستیک فقط تهدید نکنید؛ لطفا کمی هم مراقب سرمایه های ارزشمند انسانی ژیمناستیک در جهان باشید .

در ژیمناستیک کشور «ایران» طی چند سال گذشته  پس از تغییرات مدیریتی، مشکلاتی به وجود آمد. برخی ها اعتقاد دارند که بعضا ستم هایی شده؛ قهرمانان، مربیان، داوران و فعالان در این ورزش و در تمامی زیرشاخه های فدراسیون ژیمناستیک از جمله ژیمناستیک هنری آقایان، ژیمناستیک هنری بانوان،  ترامپولین، ایروبیک، آکروبات و ریتمیک، حذف، منزوی و کنار گذاشته شدهاند. این در حالی است که در نقطه مقابل برخی هم غیراز این فکر می کنند و ضمن رد اتهامات وارده، عملکرد مدیران مسئول در فدراسیون را تایید می کنند و معتقدند که فدراسیون ژیمناستیک درطول چند سال گذشته، خدمات ارزشمندی هم داشته است .

اما به هر شکل ممکن، اختلاف ایجاد شده و شکاف بین جمیع سرمایه های گرانقدرانسانی این ورزش زیبا، پایه، بنیان ساز، پرمدال در ایران پدید آمده و هر روزعمیق ترهم شده است.

سوال به وجود آمده این است که اگر در کشوری که عضو فدراسیون بین المللی ژیمناستیک هم است، فرد یا افرادی، موجبات حذف نیروهای انسانی ژیمناستیک در حوزه‌های مختلف قهرمانی، مربیگری، داوری و اجرایی را فراهم کنند، مظلوم واقع شده ها، باید به کدام نهاد شکایت کنند؟

شما مدیران ارشد و ارجمند فدراسیون بین المللی ژیمناستیک ( FIG ) حواس تان به ژیمناست ها و فعالان این ورزش، در اقصی نقاط جهان هستید؟

در کشور ما ایران، مرجع بالادستی، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان است، که مشخصا، مشکلات داخلی هر ورزشی، در آن نهادها، طرح و بررسی می شود که در این صورت، اگر آن ارگان ها بخواهند به موضوعات ورود کنند، نتیجه اش می شود، دخالت دولت، اشخاص ثالث یا هر عنوان دیگر، که همه این اقدامات، از سوی شما مسئولان محترم فدراسیون بین المللی ژیمناستیک، نکوهیده و ممنوع است، پس سوال این است آن سرمایه ارزشمند انسانی، آن ورزشکار قهرمان، آن مربی شاخص، آن داور ارشد بین المللی ژیمناستیک، آن مدیر قدرتمند اجرایی که مورد ظلم و نامهربانی یک رییس فدراسیون قرار میگیرد، به کجا باید شکایت کند؟

چرا که شما هم در عمل به دادخواهی او پاسخی نمی دهید؛ زیرا که مرجع شما هم فدراسیون است ومدیران آن .

پس مظلومیت یک فعال ژیمناستیکی شاخص، چه می شود؟

به طور قطع در فرهنگ کشوری که شما در آن به دنیا آمده و پرورش یافته اید و اکنون در مقام مدیر یک تشکیلات ورزشی جهانی مسئولیت دارید، واژه های بزرگتر، کسوت، موسپید و بزرگ خانواده و از این دست کلمات، وجود داشته و دارای حرمت و احترام است .

مگر نه این است که در دهکده جهانی، خانواده ای هم به نام « خانواده بزرگ ژیمناستیک » وجود دارد، مگر نه این است که فارغ از عناوین و القاب «شما» بزرگ‌ترهای این خانواده اید، مگر نه این است که نقش تان در این خانواده محترم ژیمناستیک جهانی، پدرگونه است و بزرگ؟

پس چرا نسبت به این اختلافات تا این حد بی تفاوت هستید؟

مسئولیت تان و ورودتان به عنوان یک بزرگتر خانواده و در یک واژه به عنوان یک پدر برای رفع مشکلات فرزندان خانواده محترم و بزرگ ژیمناستیک جهان، چه می شود ؟

 شما بگویید :

انسان های ژیمناستیکی عضو خانواده شما در این سوی جهان، باید چه کنند ؟

چرا شما، فقط تهدید می کنید؟

فکر می کنید، اگر ژیمناستیک کشور من، تعلیق شود، به چه کسانی زیان وارد می شود؟

آنچه معلوم است آسیب تعلیق ژیمناستیک ایران فقط متوجه نوجوانان و جوانان لایق، مربیان دلسوز، داوران توانمند و هر ژیمناستیکی فعال در این حوزه، خواهد بود.

لطفا ما را تهدید نکنید، شما هم به سهم بزرگتری خود، کمک کنید، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایران، هر چه زودتر برگزار شود.

نویسنده: فرامرز سنگینی