پنجشنبه نهم فروردین ماه
لیگ برتر فوتبال در ایستگاه دوم؛

پرسپولیس و استقلال، متفاوت با هفته اول

قطار به حرکت در آمده هفته دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال در شرایطی وارد  ایستگاه دوم خواهد شد که دو تیم پایتخت نشین و مدعی قهرمانی در این هفته منفاوت با دیدار هفته اول دیده خواهد شد.

مصدومان، محرومان و تازه خرید شده ها به جمع دو تیم اضافه شدند تا چهره دو تیم تغییرات اساسی به خود بگیرد.

در پرسپولیس عالیشاه، پورعلی گنجی و لوکادیا در ردیف اضافه شدگان به ترکیب تیم هستند، اما در استقلال مرادمند، محبی و قائدی به تیم وصل شدند تا قدرت در این دو تیم تعریف اساسی به خود بگیرد. گذشته از این دو تیم  سایرین نیز نفرات جدیدی به تیم خود اضافه کرده اند تا با این افزایش لبگ ۲۲رنگ و لعاب خاصی به خود بگیرد. در اینجا نگاهی داریم به دیدارهای هفته دوم بازی ها.

پرسپولیس با فولاد، دیداری آتشین

خاص ترین، پرحرف ترین و جذاب ترین بازی هفته دوم به دیدار پرسپولیس با فولاد تعلق دارد. با توجه  به تحولاتی که در آغاز فصل در این دو تیم ایجاد شده ونیز هر دو تیم کاملا چهره عوض کرده اند، می توان گفت پرسپولیس با فولاد آتشین ترین بازی هفته دوم خواهد بود.

هردو تیم صاحب سبک هستند و همین نکته  می تواند عاملی بر رشد زیبایی این دیدار باشد.

شاگردان گل محمدی و نکونام در هفته اول نتوانستند شکارچی سه امتیاز بازی باشند و با تساوی به کار پایان دادند، با این تفاوت که فولاد مقابل نفت آبادان نشان داد که می تواند شکننده باشد.

 

دربی کرمانی ها

گل گهر و مس رفسنجان که دربی کرمانی ها قلمداد می شود، هزار نکته به دنبال دارد. اهمیت این بازی چنان بالا و مهم تلقی می شود که اهالی فوتبال کرمان آن را درحد فینال معتبرترین مسابقه بین المللی را می دانند.یک بازی پر از استرس و پر از حواشی ریز و درشت.

 

استقلال با ملوان در کنار ساحل

ساپینتو به مدیران باشگاه استقلال قول داده است که دیگر شکست هفته اول که مقابل سپاهان رقم خورد تکرار نخواهد شد. او اکنون به نقاط تاریک تیمش کاملا پی برده و لذا با در اختیار گرفتن کلیه ابزارها و بازیکنان جدید به انزلی خواهد رفت تا ناکامی هفته قبل جبران شود.

ملوان تیم تازه وارد لیگ ،شروع خوبی نداشت، قدرت این تیم همچنان در اندازه لیگ دسته اولی است، بی شک روز سختی در کنار ساحل دریا مقابل استقلال خواهد داشت. این دیدار طبق نظریه سازمان لیگ ورزشگاه انزلی برگزار خواهد شد.

 

صدرنشین در خانه

سپاهان صدرنشین کنونی لیگ در هفته دوم درخانه به میدان خواهد رفت تا بار دیگر قدرت خود را به رخ بکشاند. شکار سه امتیاز بازی توسط شاگردان مورایس دور از دسترس نیست، چون مورایس راه شکار امتیازهای حساس را خوب می داند، چیزی که در نساجی نقش کم رنگ را دارد.

 

خط پیکان در کرمان

پیکان بعد از پیروزی هفته قبل خود، این هفته خط تولید خود را در کرمان فعال خواهد کرد.

مس کرمان که به تازگی به لیگ آمده است، از دیدار هفته قبل زخم بزرگی بر تن دارد.

تراکتور متحول شده

تراکتور که تحول در آن قابل لمس است، این بار در خانه اش در انتظار ذوب آهن خواهد بود. تبریزی ها به چیری جز پیروزی فکر نمی کنند؛ چرا که فوتبال این تیم با مربی روسی تبارش با گذشته متفاوت نشان می دهد، اما ذوب آهن تیمی نیست که زود وا داده و مفت ببازد.

 

آلومینیوم در گرمای آبادان

آلومینیوم اراک که با باخت کار خود را آغاز کرد در گرمای آبادان به میدان خواهد رفت تا بلکه  برابر نفت آبادان که اتفاقا در گرما راحت و روان بازی می کند از ناکامی هایش بکاهد.

 

هوادار نفتی می شود

دیدار هوادار با نفت مسجد سلیمان می تواند ارام ترین وبی سروصدا ترین بازی هفته باشد، مگر آنکه مربی ناآرام هوادار که حتی با خودش نیز درگیر است، باردیگر به مسایل حاشیه ای متوسل شود.

نویسنده: اکبر عزیزی