شنبه یکم اردیبهشت ماه

دنیای توپ و سبد

فدراسیون بسکتبال خود را برای میزبانی مسابقات جوانان آسیا آماده می سازد. این در حالی است که ملی پوشان بزرگسال بسکتبال بعد از بازی های تدارکاتی در ژاپن خود را آماده برگزاری نخستین مسابقه در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی آماده می کند.

* تیم بسکتبال جوانان چین که برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به ایران آمده است، چند روز زودتر از این رقابت ها در تهران اردو زده است. رابط این تیم با فدراسیون بسکتبال حسن تشکری، بدنساز ایرانی سابق بسکتبال چین بود. نکته جالب اینکه در تیم والیبال نشسته کشور چین نیز از یک بدنساز زن ایرانی استفاده شده است. بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا از روز 30 مردادماه در تهران آغاز می شود  و تیم ایران با ژاپن و لبنان همگروه است.

 

* خبر دیگر از بسکتبال اینکه برعکس تیم بسکتبال سه نفره بانوان در دور رقابت های بازی های همبستگی حذف شد، تیم بسکتبال سه نفره مردان به چهارمین پیروزی خود دست پیدا کرد. این تیم ابتدا گامبیا و مالدیو را شکست داد و سپس اوگاندا و گویانا را از سر راه برداشت.

 

* فدراسیون بسکتبال نماینده اهواز در لیگ برتر را به دلیل نداشتن شرایط لازم از سوپر لیگ کنار گذاشت. این مساله با اعتراض اهالی توپ و سبد جنوب ایران مواجه شد. اما رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال می گوید باید از یک جایی سخت گیری را آغاز کرد تا در نهایت لیگی حرفه ای داشته باشیم.