جمعه دهم فروردین ماه
چند برش از والیبال

سیلی بیدارکننده در لیگ ملی

والیبال روزهای پرترافیکی را پشت سر می گذارد. چهار تیم مرتبط با ملی درصحنه مسابقات حضور پیدا کردند. هر کدام از این رقابت ها ارزش و جایگاه خاص خودشان را دارند. ولی در روزهایی که نگاه ها معطوف به پیکارهای ملی است، اقدام سازمان لیگ فدراسیون والیبال مبنی بر حذف تیم ارومیه از لیگ برتر سیلی محکمی است تا همه چیز در پرتو مسابقات قاره ای فراموش نشود.

شکست تیم ملی در کراکف

تیم ملی والیبال ایران که در جام واگنر لهستان شرکت کرده است، در نخستین مسابقه مقابل تیم میزبان شکست خورد. پیشرفت لهستانی ها در سرویس تیم و انگیزه زیاد این تیم چشم گیر بود؛ در سوی دیگر تیم ایران بیشتر به آزمون بازیکنان بازگشته به تیم ملی توجه داشت.

علی اصغر مجرد که بعد از دو سال به میدان آمده بود هنوز تا فرم اصلی فاصله دارد. در مقابل صابر کاظمی و محمدجواد معنوی نژاد حضوری امیدوارکننده داشت.

تیم ما در دفاع وسط هنوز هم لنگ زد ولی حسن بازی های غیررسمی مانند جام واگنر این است که ضعف ها شناخته شود و نقاط قوت ارتقا پیدا کند.

تیم ملی امشب با صربستان بازی خواهد کرد.

 

جولان نوجوانان

تیم والیبال نوجوانان ایران با ترکیبی بلندبالا سه مسابقه دور مقدماتی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت تا به عنوان صدرنشین گروه از فردا دیدارهای حذفی را برگزار کند. در تیم ایران سرویس پرشی و قدرت آبشارزنی دو وجه متمایز بازیکنانی است که در آینده فراوان از آنها خواهیم شنید. بازیکنانی چون مانی علیخانی، بهبودنیا، قلیچ نیازی و ...

باید دید در ادامه کار نتیجه نوجوانان چه می شود. بازی های گروهی چشم بادامی ها به ویژه ژاپن و کره دلپذیر می نماید. آنها درک بسیار خوبی از ورزش گروهی مانند والیبال دارند و ما هم چشم امید به چند جوان خوش قد و قواره.

 

 

پرواز والیبال بانوان

تیم ملی والیبال بانوان ایران امروز به سوی مانیل فیلیپین پرواز کرد. این تیم برای شرکت در جام کنفدراسیون آسیا راهی شرق آسیا شد. نکته جالب توجه انتخاب لیبروی تیم نوجوانان ایران، نگار هاشمی در جمع بزرگان باتجربه است. باید دید ترکیب تجربه و جوانی در مصاف با تیم های مطرح قاره کهن چه جوابی خواهد داد. ما در دور مقدماتی باید با چین و کره جنوبی بازی کنیم. مسابقاتی دشوار که در حقیقت ماهیت فنی و پیشرفت احتمالی یاران مربی ایتالیایی را نشان خواهد داد.

نویسنده: جمشید حمیدی