جمعه سی و یکم فروردین ماه
نیم نگاه

نگاه جهان به فوتبال ایران

روز به روز به موعد برگزاری جام جهانی فوتبال فوتبال نزدیک می شویم و در حالی که نگاه رسانه های جهان به این رویداد بزرگ است، ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم و آنهایی که سعی در متلاشی ساختن تشکیلات فوتبال داشته اند، امروز باید حساسیت بیشتری نسبت به عواقب به وجود آمده نشان بدهند.

سایت sportzwiki در بررسی تیم های شرکت کننده در جام جهانی فوتبال لقب هایی را که تیم ها دارند، برشمرده است. در بخش مربوط به ستارگان فوتبال ایران نوشته است: تیم فوتبال ایران با نام‌های مستعار متعددی شناخته می‌شود اما محبوب‌ترین آنها «تیم ملی» است. از دیگر القاب تیم ملی فوتبال ایران می‌توان به ستارگان پارسی، شیران ایران و همچنین شاهزاده‌های ایرانی اشاره کرد.

البته در داخل ایران فوتبالیست های کشورمان به یوزها شهرت دارند. تیم ملی ایران نخستین مسابقه خود را در چارچوب جام جهانی قطر با تیم ملی انگلستان برگزار خواهد کرد.

ولز و آمریکا دیگر تیم های همگروه کشور ما هستند. امیدواریم که فدراسیون فوتبال هرچه زودتر سر و سامان بگیرد و تیم ملی ما از تفرقه دور مانده و با وحدت و یکدلی در سایه مدیریت واحد حضوری آبرومندانه در مهم ترین نمایشگاه جهان داشته باشد.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی