سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

نگاهی به دیدارهای هفته دوم فوتبال لیگ برتر

هفته دوم دیدارهای فوتبال لیگ برتر با تمامی زشت و زیبایی هایش پشت سر گذاشته شد. در اینجا نگاهی  متفاوت به آنچه که در هفته دوم بازی ها گذشت، می اندازیم.

* دیدار پرسپولیس که حساس ترین بازی هفته دوم بود، فقط گل نداشت. آنچه که محسوس بود، ترس و وحشت دو تیم از یکدیگر برای گل نخوردن و نباختن به نظر آمد. با آنکه این بازی گل نداشت، اما زمان بازی و نبض بازی براساس نکات فنی کاملا حساب شده پیش می رفت و جریان بازی کاملا در اختیار مربیان دو تیم که در کنار خط قرار داشتند، بود. اگر گلی رد و بدل می شد بی شک تیم گلزن برنده میدان می شد و راه دومی وجود نداشت.

در ترکیب دو تعداد ستاره ها موج می زد، نکته قابل بحث اینکه ستاره ها کاملا در خدمت آهنگ تیم حرکت داشتند، اما چون گل نداشت، کسی و هر بیننده ای به نقطه رضایت راه نیافت.

*استقلال با ملوان دو نیمه متفاوت دیده شدند.در این خصوص بحث فنی بازی پیشتر بررسی شد، اما استقلال که حالا به یک تیم پرستاره تبدیل شده است، با توجه به بضاعتش هنوز به آرمان های یک تیم مکمل راه نیافته است. در این تیم فعلا ستاره ها نبض تعیین کننده را دارند و این ستاره ها هستند که جرقه پیروزی را ایفا می کنند، این تیم اگر قائدی که با یک جلسه تمرین به ترکیب اضافه شد، به خدمت نمی گرفت شاید مقابل ملوان رنگ پیروزی را به خود نمی دید.

* سپاهان در خانه اش به صورت من بمیرم تو بمیری مقابل نساجی به پیروزی رسید. از لطف ومرحمت داور نگو ونپرس. تو روز روشن خطای  آشکار رشید مظاهری دروازه بان سپاهان که فرصت گلزنی را از نساجی گرفت و می توانست نساجی را از باخت دور کند، ندید و نخواست ببیند، چون همه دیده بودند جز داور که خود را به کوچه چپ زد. حاصل این ندیدن فعلا این داور از سوی  کمیته داوران تا اطلاع ثانوی به استراحتگاه در منزلش راهنمایی شده است.

ترا کتور هم با بردیف به مشکل رسیده است. شاید  در مورد بود و نبود این مربی در تراکتور به زودی تصمیم گیری شود.

 

*  لگد زدن ساپینتو به برانکاد عوامل  هلال احمر و درگیری میلاد فخرالدینی با برو بچه های هلال احمر در داخل زمین و تحریک  تماشاگران پرسپولیس توسط هاشمی نسب با علامت دست به هنگام ترک زمین و درگیری در دربی کرمان  از بدآموزها  در فوتبال  خیلی زود رونمایی شد. حادثه آفرینان به دادگاه انضباطی احضار شده اند تا دیر نشده از رشد بدآموزی ها جلو گیری شود.

* در دیدار هوادار با نفت مسجد سلیمان، میلاد باقری در فاصله ۱۵ دقیقه دو کارت زرد از داور دریافت می کند، اما در نهایت ناباوری اخراج نمی شود، چرا به چه دلیل از نتایج سحر است.

* ناهماهنگی ها در امر برگزاری بازی ها کاملا آزاردهنده است. برخی بازی ها با تماشاگر برگزار شد و برخی ها بدون تماشاگر. بحث زیرساخت ها در این دو گانگی مطرح شده است. اینکه زیرساخت چیست و باید چه مسائلی رعایت شود، هیچ توضیحی ارائه نمی شود. فعلا بحث زیرساخت که نامعلوم است بهانه خوبی برای سرپوش گذاشتن روی کاستی هاست.

* با آنکه لیگ ۲۲ هفته دوم خودرا تجربه کرد، اما فاز مسائل حاشیه ای آن پرشمار است. پیشروی و وارد شدن به هفته های بعد قطعا دردسرهای زیادی را ایجاد خواهد کرد. خدا آخر عاقبت این لیگ را به خیر کند.

نویسنده: اکبر عزیزی