پنجشنبه نهم فروردین ماه
تغییر و تحول در هندبال بانوان؛

کریمیان: بازیکنان قدیمی بین المللی نیستند

تیم ملی هندبال بانوان دستخوش تغییرات می شود. نمایش کمرنگ در بازی های همبستگی قونیه بهانه ای شد تا تیم ملی این بخش از فدراسیون هندبال در معرض قضاوت جدی قرار بگیرد.

مریم کریمیان مربی سابق تیم ملی و کارشناس هندبال می گوید: به اعتقاد من فدراسیون هندبال تصمیم درستی گرفته است؛ چرا که برخی از بازیکنان پا به سن گذاشته تیم ملی در قونیه نشان دادند که اگرچه به درد لیگ داخلی کشور می خورند، اما پاسخگوی انتظارات هندبال در صحنه های بین المللی نیستند. ما در تیم های نوجوانان و جوانان بازیکنانی داریم که در مسابقات جهانی نترس و بسیار چالاک بازی کرده اند و ترسی از آسیب دیدگی نشان ندادند. مسابقات رسمی باید جدی و جان سخت بود.

کریمیان در پاسخ به پرسش البرز ورزشی که آیا تیم ملی هندبال بانوان هم نیازمند مربی خارجی است، می گوید: مربیان خارجی شاید به روز باشند اما وقتی که وارد کشور ما می شوند، خیلی زود در باند و گروه خاصی قرار می گیرند و دافعه زیادی اعمال می کنند. به اعتقاد من در ایران مربیان خوبی همانند خانم ها قیناتی، کوهیان، علوی و قارصی داریم که توانایی اداره و هدایت تیم های ملی را دارند اما برای به روز شدن یا باید آنها را به کلاس های بین المللی اعزام کنیم یا با دعوت از مدرسان مجرب در جهت افزایش دانش این مربیان اقدام شود.

گفت و گو: صدیقه فتاحی