جمعه سی و یکم فروردین ماه

برق درخشش طلای فرنگی کاران در صوفیه

فرنگی کاران جوان ایران پا جای پای آزادکاران گذاشتند و با کسب عنوان قهرمانی بنیه و اقتدار کشتی ایران را به نمایش گذاشتند.

به گزارش البرز ورزشی؛ در به دست آوردن عناوین مهم ورزشکاران شمال و جنوب ایران واقعا گل کاشتند و حمید باوفا مربی اهل فریمان در هدایت کوچینگ ایران نیز به درستی عمل کردند. سعید عشق از شهر دزفول طلایی شد، علیرضا مهمدی که پیش تر قهرمان آسیا شده بود، در جهانی بلغارستان قهرمان شد و علی عابدی درزی فرنگی کار بابلی با پیروزی بر قزاق روی سکوی نخست ایستاد، فردین هدایتی و ابوالفضل چوپانی در مکان نایب قهرمانی ایستادند. از نگاه ما ستاره مسابقات امید محمدی بود. فرنگی کار شهر ایذه خوزستان که فراتر از انتظار ظاهر شد.

در روز اول و رقابت‌های 5 وزن تیم جوانان ایران موفق به کسب یک طلا و دو نقره شد، نقره‌هایی که به‌گفته سرمربی تیم ملی، اشتباهات داوری در آن دخیل بود. سیدآرش نگهداری و مسعود کاووسی هم به‌دلیل شکست مقابل حریفان از دور رقابت‌ها حذف شدند اما در روز دوم عملکرد فرنگی‌کاران فوق‌العاده بود و هر 5 نماینده ایران به نیمه‌نهایی رسیدند که از جمع آنها سه نفر فینالیست شدند و دو نفر هم به مبارزه رده‌بندی رسیدند.

شب آخر، شب بدون شکست این تیم در صوفیه بود که هر 5 کشتی‌گیرمان مقابل رقبا‌ی‌شان برنده شدند تا سه طلا و دو برنز دیگر به کارنامه ایران اضافه شود و این تیم مجموعاً با 4 طلای سعید اسماعیلی در 60 کیلوگرم، ایمان محمدی در 63 کیلوگرم، علیرضا مُهمدی در 82 کیلوگرم، علی عابدی درزی در 97 کیلوگرم و دو مدال نقره ابوالفضل چوپانی در 87 کیلوگرم و فردین هدایتی در 130 کیلوگرم، و همچنین دو مدال برنز سید دانیال سهرابی در 67 کیلوگرم و امیر عبدی در 72 کیلوگرم با 174 امتیاز قهرمان مسابقات شد.

این در حالی بود که ‌تیم آذربایجان که رده دوم را از آن خود کرد، اختلافی 55امتیازی با تیم کشورمان داشت و با 119 امتیاز نایب‌قهرمان شد، تیم سوم هم که اوکراین بود 93 امتیاز به دست آورد.

سال گذشته که هدایت این تیم را روح‌الله میکائیلی به‌عهده داشت، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با یک مدال طلا، یک نقره و 5 برنز در اوفای روسیه نایب‌قهرمان جهان شد.

در رقابت‌های اوفا امیررضا ده‌بزرگی در وزن 55 کیلوگرم طلایی شد که اکنون در اردوی تیم ملی بزرگسالان حضور دارد. سعید اسماعیلی نقره گرفت و ایمان محمدی، محمدحسین آذرم‌دخت، محمد ناقوسی، مرتضی القوسی و امیرمحمد بیات هم صاحب مدال برنز شدند تا ایران با 130 امتیاز بعد از روسیه 183امتیازی نایب‌قهرمان جهان شود، آذربایجان هم با 101 امتیاز سوم شد.

سعید اسماعیلی، ایمان محمدی، دانیال سهرابی، امیر عبدی و علی عابدی درزی 5 کشتی‌گیری بودند که تجربه جهانی سال گذشته را داشتند، از این جمع نقره و برنز اسماعیلی و محمدی به طلا تبدیل شد، علی عابدی درزی دیگر طلایی تیم امسال بود که سال گذشته از دور رقابت‌ها حذف شده بود. دانیال سهرابی و امیر عبدی هم که سال گذشته دست‌شان از رسیدن به مدال کوتاه مانده بود، امسال به مدال برنز رسیدند.