شنبه یکم اردیبهشت ماه
فوتبال لیگ برتر در فاز ۳؛

سپاهان با گل گهر، چه شود؟

 رقابت های فوتبال لیگ برتر وارد هفته سوم شد. اکنون با توجه به شناخت نسبی که حریفان از یکدیگر پیدا کرده اند، باید گفت گرمای لیگ با گرمای تابستان در حال گره خوردن به یکدیگر هستند تا گام به گام جذابیت و حساسیت جاری و ساری شود. هشت بازی را طی دو روز (پنجشنبه و جمعه در تهران و شهرستان ها شاهد خواهیم بود).

از مجموع این هشت بازی، دیدار سپاهان با گل گهر سیرجان، یک بازی و نمایشی فراتر از لیگ دیده خواهد شد. دو تیم خاص که دارای فوتبال خاص هستند. در روند حرکتی این دو تیم هر آنچه که الزامات یک تیم کامل باید وجود داشته باشد دیده می شود. بالاتر و مهمتر از آن در کنار این دو تیم دو مربی صاحب سبک قراردارند. در حقیقت نبرد سپاهان با گل گهر برخورد اندیشه های فنی امیر قلعه نوعی و مورایس پرتغالی تلقی می شود. این بازی در سیرجان به میزبانی گل گهر انجام خواهد شد؛ یعنی آنکه فعلا قلعه نوعی یک گل از مورایس جلو است.

دیدار ملوان و نساجی که برخورد دو تیم شمالی به شمار می آید، حرف و حدیث فراوان به دنبال دارد.

اما در  تهران ساپینتو که به زودی باید براساس شکایت هلال احمر از وی در دادگاه غیرفوتبالی حضور پیدا کند، این بار و در هفته سوم در نظر دارد تا با استقلال با تغییرات جدید در نوع تاکتیک و چیدمان تیم مقابل تیم مس کرمان دیده شود. در پرسپولیس هم همین حکایت وجود دارد.

 گل محمدی با دست پر به اراک سفر کرده تا حریف قدری مقابل آلومینیوم اراک باشد. گل محمدی با توجه به رسیدن بازیکنان  مصدوم و محروم تغییراتی را در سازمان تیمی و  چیدمان تیم خواهد داشت.

هوادار در ورزشگاه دستگردی میزبان تیم نفت آبادان است. آبادانی ها که فوتبال روان  را در تاکتیک تیمی خود همراه دارند،اخیرا به لحاظ مسائل جانبی شارژ  شده اند قطعا حریف آسانی برای تیم هوادار نخواهند بود، اما از کنار دیدار فولاد با تراکتور که می تواند یک بازی پرتنش باشد نباید بی تفاوت از آن گذشت. نبرد دو تفکر فنی بین نکونام و بردیف که در اهواز صورت خواهد گرفت، می تواند این بازی را در ردیف بهترین بازی های هفته سوم قرار دهد. پیکان در مسجدسلیمان میهمان نفت این شهر خواهد بود. با توجه به شکست سنگین هفته گذشته پیکان، رفتار شدن تیم خودرو سازان مقابل نفت مسجد سلیمان قابل پیش بینی است؛ زیرا پیکان نشان داد که به یک تیم  شکننده تبدیل شده است.

در اصفهان تیم ذوب آهن دیدار با مس رفسنجان را تجربه خواهد کرد. با آنکه شاگردان تارتار در خانه سخت به کسی امتیاز می دهند، اما این بار حریفشان  که مس رفسنجان باشد  بازی در خانه وخارج از خانه هیچ تفاوتی برایشان ندارد.