جمعه سی و یکم فروردین ماه

عربستانی ها دبه درآوردند!

شکست عربستان سعودی مقابل جوانان ایران بر سرپرست گروه سعودی گران آمد و با طرح اتهامی سعی کرده است که باخت خود را توجیه کند. این در حالی است که سعودی ها هیچ گاه در والیبال آسیا حرفی برای گفتن نداشتند تا فقط یک بار در رده جوانان در رتبه دوم جای گرفتند.

به نوشته سایت عربی کوره باسم مننقل گفت: مشکل بزرگی در رابطه با سن و سال بازیکنان وجود داشت. معلوم بود که بعضی از بازیکنان ایران تقریبا ۳۰ سال سن داشتند. من با ناظر بازی در این زمینه صحبت کردم و او به من اعلام کرد که با رئیس کمیته مسابقات صحبت کنم و شکایت خود را تقدیم بالاترین نهاد کنم تا عدالت اجرا شود.

او ادامه داد: نباید تنها به مدارکی که تیم‌ها ارائه می‌دهند اعتماد شود. آزمایش‌های وجود دارد که در دو ساعت نتیجه را اعلام می‌کند. باید از این آزمایش ها گرفته شود چرا که ایران سابقه چنین تخلفاتی را دارد. کشورهای زیادی مثل اسپانیا و مراکش درباره نقض قانون توسط ایران در رابطه با سن و سال بازیکنان شکایت کرده‌اند. ما به خود اطمینان داریم و اصلا سکوت نخواهیم کرد. در حال ارائه مستندات لازم برای ارائه شکایت خود هستیم.

در این باره البرز ورزشی با جعفر هوتهم استاد استعدادیابی و مربی تیم نوجوانان که سال پیش سوم جهان شده بود، گفت و گو کرده ایم. وی گفت: ما برای تشکیل تیم نوجوانان از طریق فدراسیون والیبال استعلام گرفته بودیم و وزارت آموزش و پرورش مدارک تحصیل تک تک بازیکنان را از دوره ابتدایی تا متوسطه برای ما ارسال کرد. بنابراین عربستانی ها بر چه اساسی به سلامت سنی بازیکنان ما خدشه وارد می کنند، سوالی است که چیزی در سوءتفاهمات و اختلافات سیاسی ندارد.

نویسنده: ج - دوستدار