شنبه یکم اردیبهشت ماه
از نگاه اتحادیه جهانی کشتی؛

قاسمپور، به دنبال دومین مدال جهانی

 بنا به گزارش اتحادیه جهانی کشتی کامران قاسمپور قهرمان محبوب وزن ۹۲ کیلوی تیم کشتی آزاد ایران روز به روز در حال افزودن به محبوبیت خود است.

قاسمپور چند سالی را در وزن ۸۶ کیلو سپری کرد اما حضور نابغه ورزش ایران یعنی حسن یزدانی سد راه وی در این وزن بود. این ماجرا ادامه داشت تا اینکه قاسمپور بالاخره سال گذشته تصمیم گرفت به یک وزن بالا تر برود تا شانس  خود را در وزن ۹۲ کیلو آزمایش کند.

اهالی کشتی رقابت های جذاب کامران قاسم پور و حسن یزدانی را در وزن ۸۶ هیچ وقت از یاد نخواهند برد.

 قاسمپور، با کسب مدال طلای جهانی  وزن ۹۲ کیلوی کشتی آزاد چنان درخشید که همه را مبهوت هنر خود کرد.

وی در مسابقات جهانی سال گذشته کاری کرد کارستان، طوری که تمامی مربیان و کشتی گیران دنیا مخصوصا کشورهای صاحب قدرت در این ورزش از جمله نمایندگان روسیه و امریکا را مبهوت قدرت نمایی خود کرد. در همین راستا تدیف سرمربی  روس ها پس از شکست شاگرد خود خطاب به کادر فنی ایران گفت این قاسم پور تا حالا کجا بوده است.

 این جمله شاید برای ما غرورانگیز ولی برای کامران عزیز بسیار تلخ بود برای او که سالها مدال های ارزشمندی را در عین شایستگی از دست داده بود.

حریف روسی و کاکس شکست ناپذیر برابر یک کشتی گیر زیر گیر، آماده و متفکر مغلوب شدند. کشتی گیری که حتی بسیار سبک تر از آن ها بود. به هر حال گذشته را نمی توان برگرداند ولی آینده را می توان بهتر ساخت.

حالا کامران قاسمپور با مدال طلای جهانی نروژ  وگذر از سد رقبای درجه یک داخلی وزن۹۲ کیلو خود را آماده کسب دومین مدال جهانی کرده است.

پیش بینی ها حکایت از حضور نماینده کشورمان در فینال وزن ۹۲ جهانی صربستان دارد. وی احتمالا باید دوباره با کاکس قهرمان پر قدرت آمریکایی  رودر رو خواهد شد.

در ضمن این را هم باید اضافه کنیم که کامران این بار با وزنی مناسب تراز سال گذشته و با تجربه بیشتر در پی کسب نشان دوم طلای جهانی خود است.

گزارش: احمد دباغ