جمعه دهم فروردین ماه

دنیای توپ و سبد

بسکتبال ایران یک بار دیگر ناکام شد. تیم جوانان با وجود میزبانی نتوانست از این امتیاز بهره بگیرد و خود را به جمع تیم های صعودکننده برساند. از سویی دیگر تیم ملی بزرگسالان نیز نصفه و نیمه راهی اقیانوسیه شده است.

شکست مقابل کره جنوبی

تیم بسکتبال جوانان ایران با شکست مقابل کره از صعود به دور پایانی بسکتبال قهرمانی آسیا باز ماند. هرچند این باخت با یک گل 67-66 رخ داد، اما افسوس زیادی را بر جای گذاشت که ما حتی با وجود میزبانی نیز موفق نبودیم. حالا برای کسب رتبه پنجمی باید به مصاف قطر برویم.

 

تیم ملی و غیبت بزرگان

تیم ملی بسکتبال در شرایطی دیروز راهی استرالیا شد که چند بازیکن شاخص را با خود همراه نداشت. سوای حامد حدادی و بهنام یخچالی این بار ارسلان کاظمی هم از همراهی تیم باز ماند. دلیل نبردن کاظمی آسیب دیدگی اعلام شده است. تیم ملی در استرالیا باید با قهرمان آسیا پیکار کند. این دیدار در چارچوب پنجره پنجم انتخابی جام جهانی صورت می گیرد.

 

تحرک در بسکتبال غرب آسیا

کنفدراسیون بسکتبال آسیا طرح راه اندازی سوپرلیگ غرب آسیا را اجرا می کند. در این مسابقات قرار است تیم های منطقه خلیج فارس، هند و قزاقستان در مجموع 16 تیم به صورت منطقه ای هفتگی با هم بازی کنند تا در نهایت دو تیم جواز شرکت در مسابقات غرب آسیا را به دست آورند.