پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

رای به شایستگی های دیپلماسی ورزش

سرانجام کش و قوس ها و جنگ و گریزهای نهان و آشکار برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک به پایان رسید. تعویق زمان برگزاری انتخابات و حرف و حدیث هایی که درباره صلاحیت و عدم اهلیت نامزدهای بخش های مختلف به وجود آمده بود، همه و همه فردا با آرایی که اشخاص ذیربط تعیین شده در اساسنامه انتخابات به پایان می رسد. اما آنچه که اصل است و باید در اولویت قرار بگیرد، شایستگی و توانمندی اشخاصی است که مسندها را برعهده می گیرند.

بپذیریم که دکتر صالحی امیری طی 4 سال گذشته اقداماتی را انجام داده است که ماندگار خواهد بود و آبرو و عزت جدیدی برای دیپلماسی ورزش کشور به وجود آورده است. اکنون چه کسانی می توانند میراث دار این رهاوردهای ارزشمند باشند؟

می دانیم که آرای افراد حاضر در مجمع نمودار رشد فرهنگی و ورزشی آنان خواهد بود. اما اگر نیک بیندیشیم شاید هیچ شخصی اصلح تر از حاج محمود خسروی وفا برای احراز ریاست این کمیته نباشد. مردی که مورد حمایت دکتر صالحی امیری نیز قرار گرفته است. به تصمیمات اتخاذ شده انتخابات فردا احترام می گذاریم اما یک بار دیگر صمیمانه هشدار می دهیم اشخاصی را برگزینیم که فارغ از گروه گرایی و مصلحت اندیشی، شایستگی هدایت دستگاه مرتبط با امور بین الملل ورزش ایران باشد.

پس از ماه ها حاشیه، اکنون قرار است انتخابات کمیته ملی المپیک یکشنبه برگزار شود. این انتخابات با توجه به حضور چهار مدعی برای ریاست، می‌توان گفت تا حدودی غیر قابل پیش بینی است و همه منتظر هستند که چه کسی ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده می گیرد. البته در این میان صالحی امیری دست به کار عجیبی زد و در حالی که عنوان کرده بود از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کند چون اخلاقی نیست اما خسروی وفا را به عنوان گزینه مورد حمایت خود معرفی کرد.  

اسامی اولیه و نهایی کاندیداها به شرح زیر است:

پست ریاست:

کاندیداهای اولیه: هادی ساعی، آرش میراسماعیلی، مهدی علی‌نژاد، محمود خسروی وفا، فضل‌الله باقرزاده، بهرام قدیمی، مجید شایسته، کیکاووس سعیدی

انصرافی‌ها: ساعی، میراسماعیلی، سعیدی

احراز صلاحیت شده‌ها: خسروی‌وفا، باقرزاده، شایسته و علی‌نژاد

عدم احراز صلاحیت: قدیمی

پست نایب رییسی:

کاندیداها: فضل‌الله باقرزاده، غلامرضا نوروزی، مجید کیهانی، مهین فرهادی زاد، عباس اورسجی، حسن رنگرز، مهر علی باران چشمه، کیکاووس سعیدی، هاشم اسکندری

انصرافی‌ها: هاشم اسکندری

تایید صلاحیت‌ شده‌ها: باقرزاده، نوروزی، کیهانی، فرهادی‌زاد، اورسجی، رنگرز، باران چشمه و سعیدی

 ۷ عضوهیات اجرایی:

کاندیداها: مهدی گودرزی رییس فدراسیون سه گانه، محمدرضا پوریا رییس فدراسیون بدمینتون، آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو، غلامرضا شعبانی‌بهار رییس فدراسیون تیروکمان، مهرداد علی‌قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز، عباس نظریان رییس فدراسیون اسکی، علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال، علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی، محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، ‌داوود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس، مجید هنر جو رییس فدراسیون اسکیت، عبدالمهدی نصیرزاده عضو هیات رئیسه کشتی (رئیس فدراسیون بدنسازی)، مرتضی قربانی رییس فدراسیون تیراندازی، حمید عزیزی رییس فدراسیون گلف، جواد داوری رییس فدراسیون بسکتبال، محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی.

انصرافی‌ها: هادی ساعی

عدم احراز صلاحیت: بهرام قدیمی

مجمع انتخاباتی ساعت 14 یکشنبه ششم شهریور در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.
نویسنده: حسین علی اسماعیلی