شنبه یکم اردیبهشت ماه

چرا لوکادیا تعویض شد؟

 با آنکه بسیاری به دنبال ایجاد معجزه یا گلزنی لوکادیا در نخستین همراهی اش با پرسپولیس بودند، نه تنها این اتفاق نیفتاد و بلکه وی نتوانست تا پایان۹۰دقیقه همراه با پرسپولیس باشد.

این تعویض عملا یک نوع ناامیدی ایجاد کرد، اما واقعیت آن است که لوکادیا در همان دقایق حضورش در ترکیب تیم پرسپولیس باورهایی را به نمایش کشید که در بازی های آینده چهره واقعی لوکادیا به تصویر کشیده خواهد شد. لوکادیا در اولین حضورش مانند بسیاری از تازه واردان گل نزند، اما در ایفای انجام وظیفه سهم و نقش بسزایی در پیروزی پرسپولیس داشت.

او در بازی تهاجمی و رو به جلوی تیم پرسپولیس با چرخیدن در نقاط کور خط دفاع تیم آلومینیوم اقدام به ایجاد فضا برای سایر همبازی های خود می کرد، در این راستا او بسیار باهوش عمل می کرد و با ایجاد فضا عملا تمرکز خط دفاع آلومینیوم را که شدیدا مراقبت می شد بر هم ریخته تا علایم ونشانه های یک بازیکن حرفه ای را علنی کند.

تنها مشکلی که بر لوکادیا در حال حاضر وارد است، اضافه وزن و گام های سنگین اوست.همین نکته اورا خسته کرد تا تفکر تعویض عملیاتی شود.گرچه نوع حرکات لوکا در دقایقی که در میدان بود، نشان داد در صورت قرار گرفتن یک مکمل در کنار او در خط حمله پرسپولیس، او به مهاجمی غیرمهار وانفجاری تبدیل خواهد شد که راه و روش ایجاد شکاف و بهم ریختن پایداری ستون دفاعی ودور ساختن تمرکز از یار مستقیم خودرا به خوبی می داند و در این مسیر از هوش و ذکاوت یک مهاجم کاملا حرفه ای برخوردار است.