چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
پبشنهاد به سازمان لیگ؛

حکم بازی های بدون تماشاگر را حذف کنید!

براساس گزارش سازمان لیگ به کمیته انضباطی یا کمیته اخلاق آن دست تیمهایی که مرتکب خلاف مقررات شده اند بعضا با جریمه بازی بدون تماشاگر در خانه می شوند. صدور این حکم قانونی به منزله تیم خاطی از یک بازی خانگی در حضور تماشاگران خودی به صورت مطلق محروم ومحکوم است.

قرار بود که در دیدار آلومینیوم با پرسپولیس، بازی بدون تماشاگر برگزار شود.اما چنین نشد، یعنی قانون زیر پا گداشته شد.در ابن دیدار شاهد آن بودیم که چند صد تماشاگر آن هم به چه شکلی وارد ورزشگاه شده وجوی را در ورزشگاه ایجاد کردند که منجر به قطع لحضاتی از بازی شدند، متاسفانه در خصوص خروج تماشاگران از ورزشگاه اقدام اساسی صورت نگرفت وقانون همچنان نادیده گرفته شد،زیرا تماشاگران همچنان تا پایان مسابقه در ورزشگاه باقی ماندند تا نهایتا در پایان بازی شاهد آن درگیری لیدر های منتصب به تیم آلومینیوم با برخی از عکاسان وعوامل دیگر باشیم.

سوال این است اگر قانون می گوید که پور علی گنجی حق همراهی تیم پرسپولیس در بازی با آاومینبوم اراک را ندارد واین قانون بدون هر گونه اعتراضی اجرا شد،همین قانون می گوید بازی بدون تماشاگر  از نوع مطلق باید برگزار شود ،اما دو دانگی در اجرای یک قانون دیده شد و در یک مورد محکم به اجرا در آمد ودر مورد دوم همه خودرا به کوچه چپ زدند.

پیشنهاد این است،اکنون که مسیرهایی برای دور زدن قانون دیده می شودوروش هایی برای نا فرمانی از قانون به اجرا در می آید،سازمان لیگ ویا کمیته های انضباطی یا اخلاق احکام بازی بدون تماشاگر را به طور کلی از دستور خارج کند تا هم قانون تعریف  خود را حفظ کند وهم احکامی که صادر می شود به عنوان سند اجرایی قیمت خودرا از دست ندهد. اینکه چند صد نفر می توانند در بازی بدون تماشاگر وارد ورزشگاه شوند و بعضا عاملی برای قطع بازی برای دقایقی شوند، هیچ نشانه ای از قانون را ندارد.