شنبه یکم اردیبهشت ماه
همزمان با زادروز پهلوان ایرانی؛

ستوده: تختی در قلب مردم جای دارد

در آستانه سالگرد تولد جهان پهلوان غلامرضا تختی تصاویر کمیابی از این اسطوره ورزش کشور به نمایش در آمده است.

مهدی ستوده از علاقه مندان پروپا قرص جهان پهلوان تختی که سال های طولانی پی گیر جمع آوری تصاویر ناب شادروان تختی بوده حاصل یافته های خود را در فرهنگسرای گلستان واقع در شرق تهران در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

ستوده در همین رابطه به البرز ورزشی گفت: شش سال داشتم که با دیدن یک عکس از آقا تختی به پهلوان کشور علاقه مند شدم از همان موقع فکر جمع آوری عکس های ایشان به سرم افتاد. بعدها که بزرگ شدم بخشی از حقوق دریافتی ام را صرف همین امر می کردم. بارها اتفاق افتاد برای به دست آوردن یک عکس جهان پهلوان تا شهرهای مختلف کشور سفر کردم با عکاس های متعدد گفت و گو و تلاش کردم تصاویر کمیابی که آنان دارند را بخرم.

وی ادامه داد:بارها جواب رد شنیدم و خیلی وقت ها پول کافی برای خریدن عکس نداشتم اما نا امید نشدم و ادامه دادم. بارها می رفتم مغازه عکاسی شادروان آقا صمد قاسمی و از پشت شیشه عکس های آقاتختی را نگاه می کردم یک روز بارانی مرا صدا کرد و علت حضور مداومم را پرسید وقتی توضیح دادم نصیحت کرد بروم دنبال کار و زندگی اما من از پا ننشستم و به جستجو ادامه دادم. الان صاحب کلکسیونی از تصاویر زنده یاد تختی را در این نمایشگاه می بینید که حاصل سال ها تلاش و پی گیری من است.

ستوده خاطرنشان کرد: تختی تنها قهرمان ملی این کشور نبود بلکه پهلوانی است که یاد و نامش همواره در اذهان عمومی باقی خواهد ماند. خیلی ها در این سرزمین صاحب مدال و افتخار بودند و هستند اما هیچ کدام تختی نشدند چون آنچه جهان پهلوان را محبوب کرد مدال و عنوان نبود بلکه مرام و مسلک این بزرگمرد بود. تختی زنده است و تا ابد زنده خواهد ماند چون جایگاه او در قلب مردم است.

وی در پایان اظهار داشت: نمایشگاه حاضر خیلی زود و با حمایت و همراهی دوستانی که علاقه مند پهلوان کشورشان هستند برپا شد و خوشبختانه از همین امروز یعنی ۴ شهریور که افتتاح کردیم مورد استقبال مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان قرار گرفت. این نمایشگاه طی یک هفته یعنی از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب ۴ الی ۹ شهریور برپا خواهد بود.

گفت و گو: احمد دباغ