پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
والیبال قهرمانی جهان – اسلوونی؛

ایران 130 – آرژانتین 124

دیدار شب گذشته ایران و آرژانتین در اسلوونی ماراتنی واقعی بود که دو ساعت و 39 دقیقه به درازا کشید. ایران از 276 اقدام خود، 124 امتیاز و آرژانتین از 278 اقدام 130 گرفت.

 در بعد تاکتیکی هر دو قطر پاسور به نوعی تحت محافظت شدید قرار داشتند و طرفین با هدف قرار دادن مهره های کلیدی قصد از کار انداختن کونته و اسفندیار را داشتند، اما سرویس های فراوانی که شاگردان مندز به تور زدند مانع از رسیدن مردان آمریکای جنوبی به اهداف مورد نظر خود شدند. تعویض طلایی مرتضی شریفی با امیرحسین اسفندیار ورق را به سود تیم ایران برگرداند. شریفی و میلاد عبادی پور که بهترین بازی 10 سال اخیر خود را ارایه داده بود در حقیقت برگ برنده بهروز عطایی بود.

تیم ایران سرویس های ریسکی بسیار خوبی زد و در دریافت نیز عالی عمل کرد. در حقیقت سوای میلاد عبادی پور این محمدرضا حضرت پور بود که کوچک مرد بزرگ داخل میدان بود. به این ترتیب ملی پوشان ایران گام اول را سرفرازانه برداشتند تا نوبت به مصر و هلند برسد. آرژانتینی ها شاید بتوانند هلند را شکست دهند و ایرانیان نیز با این روحیه عالی می توانند سرگروه باشند. با این همه قضاوت کمی زود است و باید دید در ادامه کار سرنوشت تیم ها چگونه گره می خورد.

تیم ملی ایران فردا شب ساعت 20 با مصر نماینده قاره آفریقا بازی خواهد کرد.

نویسنده: جمشید حمیدی