جمعه دهم فروردین ماه

دست بسکتبال جوانان کوتاه از مدال

تیم ملی بسکتبال بزرگسالان ایران فردا در استرالیا مقابل تیم پرقدرت این کشور قرار می گیرد تا شانس خود را برای صعود از پنجره انتخابی جام جهانی آزمایش کند. این در حالی است که جوانان ما از امتیازی میزبانی استفاده نکردند و موفق نشدند در جمع چهارتیم برتر قرار گیرند.

به گزارش البرز ورزشی تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در آخرین بازی خود از رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ - تهران، بعد از ظهر امروز برای کسب جایگاه پنجمی به مصاف فیلیپین رفت و به برتری ۸۹ - ۷۲ دست یافت.

در این بازی تیم ملی جوانان ایران کوارترهای اول، دوم و سوم را به ترتیب ۱۸-۱۷، ۲۵-۱۳ و ۲۳-۱۶ با برتری پشت سر گذاشت تا با وجود شکست ۲۳-۲۶ در کوارتر چهارم، مجموعا با ۱۷ امتیاز اختلاف پیروز بازی شود.

شاگردان سیامک ویسی که با باخت ۶۵ - ۶۶ برابر کره‌جنوبی در مرحله یک چهارم این مسابقات از راهیابی به نیمه‌نهایی (جام جهانی) بازمانده بودند، در مسابقات رده‌بندی برای جایگاه‌های پنجم تا هشتم مقابل قطر و فیلیپین به برتری دست یافتند تا نهایتا در رتبه پنجم مسابقات قرار بگیرند.

طبق برنامه مسابقات تیم‌های کره‌جنوبی و ژاپن از ساعت ۱۸:۰۰ بازی فینال را برگزار می‌کنند و تیم‌های لبنان و چین هم از ساعت ۱۵:۴۵ در دیدار رده‌بندی به مصاف یکدیگر می‌روند.

رده‌بندی مسابقات تا به این لحظه:

۱ تا 4 پس از پایان بازی‌های نیمه نهایی

۵- ایران

۶- فیلیپین

۷- چین‌تایپه

۸- قطر

 

نتایج تیم ملی ایران در این مسابقات به شرح زیر رقم خورد:

۱- ایران ۶۳ - ۶۵ لبنان (دور گروهی)

۲- ایران ۶۸ - ۶۶ ژاپن (دور گروهی)

۳- ایران ۶۵ - ۶۶ کره‌جنوبی (یک چهارم نهای)

۴- ایران ۸۲ - ۴۵ قطر (رده پنجم تا هشتم)

۵- ایران ۸۹ - ۷۲ فیلیپین (رده پنجم و ششم)