سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا؛

نسل طلایی جدید کولاک کرد

شب گذشته اتفاق بزرگی در هندبال آسیا رخ داد؛ چرا که نوجوانان ایران در یک بازی پایاپای و جانفرسا عربستان سعودی را شکست داد؛ آن هم کشوری که عرب ها تماشاچیان پرشماری دارند. جوانان تکنیکی و باتعصب هندبال پیش تر بحرین قهرمان سابق آسیا را در حضور شش هزار تماشاگر مقهور ساختند.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در این باره به البرز ورزشی گفت: رسالت و استراتژی ما گرفتن سهمیه جهانی بود اما فرداشب برای کسب عنوان قهرمانی مقابل کره جنوبی قرار می گیریم. سه سال و نیم پیش برای نوجوانان برنامه ریزی کرده بودیم اما بعد از یک سال و نیم کار، رهبری مربی وقت تیم مدعی شد که با این بازیکنان در آسیا به هیچ موقعیتی دست پیدا نخواهیم کرد. لاجرم سکان هدایت را به مجید رحیم زاده بازیکن سابق تیم ملی سپردم و به وی گفتم اگر جرات و شجاعت دارید همراه و همگام همدیگر حرکت می کنیم. تورنمنتی را در قبرس شمالی برگزار کردیم. با تیم ملی عراق اردوی مشترکی گذاشتیم تا به تیمی که به ادعای برخی آقایان زنگ تفریح خواهد بود، به قله افتخار رسیدیم. من ماموریت خود را در هندبال ایران انجام دادم و دیدید که برای بانوان هم چقدر تلاش کردم. از اقدامات خوب ما این بود که محمد سیاووشی دروازه بان سرشناس تیم ملی هندبال بزرگسالان را کنار آقای رحیم زاده گذاشتیم تا ضمن آموزش گلرها از نظر روحی – روانی تیم را تقویت کنیم. در شرایطی به فینال رسیدیم که تمامی قدرت های آسیا در صحنه بودند. قطر، بحرین، کویت، کره جنوبی، ژاپن و عربستان. پس می شود در هندبال به جاهای بزرگ نائل آمد.

 

نگاهی به کارنامه بازیکنان

تیم ملی هندبال در این دوره از مسابقات سه بازیکن برتر زمین را معرفی کرد؛ صابر حیدری و امیرحسین کرمی که دوقلوهای هندبال ساحلی جهان معرفی شده بودند در تیم نوجوانان هم عملکردی درخشان داشتند. ایلیا گلی، شایان فرشته، امیرعباس زارعی و ماهان دولت خواه در کنار خط زنی توانا به نام قاسمی برای تیم ایران سنگ تمام گذاشتند. به اعتقاد رئیس فدراسیون هندبال این ورزش با نوجوانانی که نام برده ایم نسل طلایی دیگری را به میدان آورده است.

گفت و گو: ج - دوستدار