چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

آستین همت برای خدمت ملی

فردا روز مهمی برای فوتبال ایران است. فوتبالی که صنعت شده و دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است اما در کشور ما شده ملعبه دست افرادی که هر یک با سودایی به میدان می آیند و بر کرسی صدارت پرطرفدارترین ورزش جهان می نشیند.

بیش از دو سال است که فدراسیون فوتبال ایران با پشت سر گذاشتن یک رئیس و دو سرپرست روزگار ملتهبی را گذرانده است و امروز که در آستانه جام جهانی ایستاده ایم، فقط یک انتظار از سه کاندیدای صافی گذشته داریم و آن اینکه آستین همت را مردانه بالا بزنید و یک بار هم شده برای خدمت خالصانه گام بردارید.

حاج مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزمحمدی باید بدانند که ورزش کشور ما دیگر تحمل ملاحظات و مداخلات سیاسی را ندارد و اگر باز هم مجاری غیرمرتبط وارد این چرخه شود باید فاتحه فوتبال را خواند. فوتبالی که جوانانش در گوشه و کنار لیگ های اروپا و آسیا می درخشند اما در اثر سوء مدیریت دچار تشتت، تفرقه و انفکاک روحی روانی شده اند.

ما در بحث فوتبال پایه آنقدر ضعیف هستیم که در سطح کشورهای یک وجبی هم گیر می کنیم؛ چون مجاری مورد ادعای ما صاحب صلاحیت نبوده و نظارتی در کار نیست.

فردا 89 عضو فدراسیون یک وظیفه بزرگ و مقدس ملی را برعهده دارم و باید در قبال آرایی که به افراد می دهند احساس دین ملی و وظیفه ملی داشته باشند. امیدواریم فوتبال ایران با انتخاب یک مدیر مدبر و ایران دوست از بن بست کنونی خارج شود.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی