پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
پیشکسوتان استقلال ایرانیان مطرح کردند؛

رهاسازی به جای خصوصی سازی

پیشکسوتان استقلال در نامه ای به رئیسی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی ورزش کشور، مشکلات و دغدغه های جامعه ورزش و فوتبال را مطرح کردند.

پیشکسوتان استقلال ایرانیان ضمن تشکر از خصوصی سازی ورزش و واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال  اعلام کردند که با مطرح کردن خصوصی سازی دو باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس مسیر درستی اتخاذ نشده است و وزارت ورزش و جوانان همراه با سازمان خصوصی سازی بدون توجه به شرایط جامعه و برخلاف سند تحول دولت که مورد تایید اکثر کارشناسان امر است و همچنین قوانین جاری در بازار سرمایه به جای اجرای خصوصی سازی تصمیم به رهاسازی این دو باشگاه بزرگ و مردمی گرفته اند.

متن نامه در ادامه به این موضوع پرداخت و عنوان شد: با تصمیم و شیوه عملکردی که در این خصوص گرفته شد از مشکلات ورزش به خصوص این دو باشگاه کم و حل نشده است بلکه این مدل واگذاری آثار زیانبار و غیرقابل جبران هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت به دنبال خواهد داشت. به طوری که در چند ماه اخیر پس از واگذاری سهام دو باشگاه در فرابورس مشخص شد که تمام پیش بینی های تیم مدیریت این واگذاری اشتباه بوده است.

پیشکسوتان استقلال ایرانیان در ادامه این نامه آورده اند: با توجه به پشتوانه بررسی های کارشناسانه و مطالعاتی که در چند سال گذشته در زمینه شیوه های واگذاری یا خصوصی سازی باشگاه های ورزشی انجام گرفته است و طبق قانون مصوب پیشنهاد مشخص این شرکت (پیشکسوتان استقلال ایرانیان و پرسپولیس کهن) در واگذاری سرخابی ها به روش مورد تاکید سند تحول ابلاغ شده (پیمان مدیریت) در دولت آقای رئیسی می تواند منتهی به طرح پیشنهادی وزارت تعاون با حفظ حقوق ایجاد کنندگان برند که هواداران و پیشکسوتان هستند، صورت بگیرد. تا قبل از انباشت مشکلات و چالش های اجتماعی که ناشی از امر عجولانه برای این دو باشگاه پرهوادار مردمی و دولت است، اقدامات پیشگیرانه و اصلاح گرایانه  صورت بگیرد و برای جلوگیری از وخامت اوضاع تغییرات لازم در روش خصوصی سازی یا جلوگیری از واگذاری تدبیر لازم اندیشیده شود.

لازم به ذکر است که با توجه به اهمیت این موضوع برای شرکت های پیشکسوتان استقلال ایرانیان و پرسپولیس کهن قبل تر نیز با همین موضوع نامه ای ارائه داده شد.