جمعه سی و یکم فروردین ماه
نیم نگاه

همدلی برای اعتلای فوتبال

انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد. حرف و حدیث ها و اتفاقات عجیب و غریبی که شب گذشته رخ داد و تا بامداد ادامه یافت، سوهان بر اعصاب بسیاری از دلسوزان فوتبال کشید. اما حالا که حاج مهدی تاج انتخاب شد، بر هیات رئیسه فدراسیون است که اولویت ها را مدنظر قرار دهند و مسایل و منافع ملی را در آستانه آوردگاه مهم جهانی در دستور کار فوری خود جای دهند.

تیم ملی در این برهه بیش از همه به بازی های تدارکاتی احتیاج دارد. اما قبل از آن تشکیل نشست هایی که در آن بوی صداقت و ارزشگذاری به مشام ملی پوشان برساند. بازیکنانی که با پایمردی بسیار و ستودنی تیم ملی ایران را از گذرگاه های عجیب و غریب تاریخی عبور داده اند تا نام ایران عزیز در بزرگ ترین رویداد جهان ورزش یعنی جام جهانی بدرخشد. در این مسیر حاج مهدی تاج و بزرگان فوتبال ایران باید انشعاب روحی – روانی که در بین بازیکنان تیم ملی به وجود آمده است را به وحدت و یکپارچگی تبدیل کند. تیم ملی ارجح ترین اقدام فدراسیون جدید باشد و برای نیل به این هدف همه بزرگان فوتبال با هر سلیقه ای که دارند، آستین همت را بالا بزنند.

بحث ساختار فوتبال و امور بنیادی به جای خود و البته که نیازمند برنامه ریزی است اما تاکید فوری ما سر و سامان بخشیدن به تیم ملی است و نیز باور این قضیه که اینک جای تعویض سرمربی نیست، جای وحدت و همدلی است.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی