سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
والیبال قهرمانی آسیا – بحرین؛

جوانان ایران آقایی کردند

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا با برتری مطلق باز یکنان ایرانی خاتمه یافت. در شرایطی که ژاپن، کره جنوبی و چین از دور رقابت ها خارج شده بودند، ایران با اقتدار آقایی کرد تا سلسله مراتبی که از نوجوانان آغاز شده بود، در رده زیر 20 سال هم ادامه یابد.

شاگردان غلامرضا مومنی مقدم در جمع خود استعدادهایی همانند امیرمحمد گل زاده، پوریا حسین خان زاده، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی، عرشیا به نژاد، یونس جوان، سجاد جلودارزاده و ... در کنار خود داشتند. این هفتمین مدال ایران در رده سنی آسیا به شمار می آید. حالا جوانان ایران به عنوان نماینده اول قاره آسیا باید برای پیکارهای جهانی آماده شوند. فدراسیون والیبال در این مسیر سنگ تمام گذاشت و مزد اعتماد خود را گرفت. خوشحال هستیم که در کنار کاپ قهرمانی گل زاده ها را هم به والیبال ایران تقدیم کردیم.

 

تیم منتخب والیبال جوانان آسیا

عرشیا به نژاد به عنوان برترین پاسور، عرفان نوروزی به عنوان برترین مدافع، امیرمحمد گلزاده به عنوان برترین پشت خط زن انتخاب شدند. همچنین گلزاده جایزه باارزش ترین بازیکن (Mvp) را دریافت کرد.

در سایر پست‌ها یون سولی از کره‌جنوبی به عنوان برترین دریافت کننده، کیتی پونگ سانگیا از تایلند به عنوان برترین دریافت کننده، سینگ دوشیانت ازهند به عنوان برترین مدافع و کارتی کیان از هند به عنوان بهترین لیبرو انتخاب شدند.