شنبه یکم اردیبهشت ماه

والیبال بانوان؛ باز هم هفتم آسیا

تیم ملی والیبال ایران که در جام کنفدراسیون آسیا در کشور فیلیپین شرکت کرد، روز گذشته با پیروزی بر تیم استرالیا به رتبه هفتم دست پیدا کرد. این نتیجه به هیچ وجه راضی کننده نمی نماید و عجیب اینکه بازیکنان و کادرفنی تیم بعد از هر شکست از بی تجربگی سخن گفته اند. بازیکنانی که نزدیک به 20 سال در تیم ملی بازی می کنند، کجا و چرا بی تجربه هستند؟

مونا خواجه کلایی دریافت کننده قدرتی سابق تیم ملی در این باره می گوید: بازیکنان ما در سن حدود 30 سالگی به اوج تجربه رسیده اند و چند جوان خوب هم کنار این افراد بودند. من با این عقیده که برخی از بازیکنان مسن هستند و نمی توانند برای تیم ملی مثمرثمر باشند، موافق نیستم. 33سالگی اوج تجربه است. نگاهی به تیم های ملی به قهرمانی جهان نشان می دهد که همه تیم ها بازیکنان تجربه دار خود را فرا خواندند اما خانم کمپدلی مرتب از بازیکنان old سخن می گوید. اشکال کار تیم ما این بوده که خانم کمپدلی یک مربی پایه است و در کارنامه اش کار با تیم ناشنوایان ایتالیا مشخص است. او یک مربی برنامه ریز و تاکتیکی نیست در صورتی که فدراسیون والیبال همکاری خوبی با این مربی داشته است. برخی از افراد نایب قهرمانی بانوان ما در بازی های اسلامی را خیلی بزرگ کرده اند در صورتی که ترکمنستان، آذربایجان و کشورهایی مانند آنها هیچ گاه حریف ما نبوده اند. اعتقاد دارم که باید برای تیم ملی باید یک مربی حرفه ای داشته باشیم و اردوهای آماده سازی را متمرکز کشورهایی مانند تایلند، چین، ژاپن و کره سازیم.

خواجه کلایی در خاتمه یادآور شد که حریفان ما در کنفدراسیون همه با بازیکنان جوان و نوجوان بازی کرده اند و اگر در تیم ما مائده برهانی و شبنم علیخانی نبودند، شاید همین دو برد را هم به دست نمی آوردند.

گفت و گو: ج – دوستدار