پنجشنبه سی ام فروردین ماه
کی روش دیگر چرا؟!

شاهرخی: فوتبال ما نابسامان است

همایون شاهرخی سرمربی سابق تیم ملی و از ملی پوشان دهه 50 فوتبال ایران درباره انتخابات امروز فدراسیون فوتبال به البرز ورزشی گفت: واقعیت امر را که بخواهید فکر نمی کردم هیچ یک از سه کاندیدایی که امروز در مجمع شرکت کرده بودند، نامزد شوند. اما اکنون که آقای تاج انتخاب شد، واقعا چه کاری می تواند برای این فوتبال نابسامان انجام دهد. فوتبال ما سال هاست که درگیر مسایل حاشیه ای و بلاتکلیفی است.

شاهرخی در پاسخ به پرسش ما که شایع شده تاج قرار است کی روش را به فوتبال ملی ایران برگرداند، گفت: کی روش مملکت ما را هدر داده است و حالا که در آستانه جام جهانی قرار گرفته ایم، وی چه کاری می تواند برای فوتبال ایران انجام دهد. همگروه های ما آمریکا، انگلیس و ولز ماه هاست که کار آماده سازی خود را انجام داده اند ولی ما وقت را به دنبال انتخاب رئیس فدراسیون از دست داده ایم و نابهنگام از برکناری اسکوچیچ صحبت می کنیم. الان چه وقت تعویض مربی است. تیم ملی یک بازی تدارکاتی هم انجام نداده است. ما در دهه 50 در جام جهانی تیم اسکاتلند را با آن همه بازیکنان سرشناس حذف کرده ایم. خودمان هم به دور بعدی راه پیدا نکردیم ولی تعمق کنیم با این روند ضعیف تدارکاتی می خواهیم کدام تیم را شکست بدهیم.

شاهرخی که سال ها مربی و بازیکن تیم پاس تهران بود در این باره نیز به یک نکته اشاره کرد: پاس را از بین برده اند. باشگاهی که دست کمی از پرسپولیس و استقلال نداشت از صحنه فوتبال رفت و هیچ کس هم مسئولیت این بی برنامگی را برعهده نگرفت.

گفت و گو: حسن امامقلی