شنبه یکم اردیبهشت ماه

خلف زاده: نوجوانان دچار هیجان کاذب شدند

نخستین مربی ایرانی که در والیبال نشسته عراق مصدر مسئولیت شده بود، جابر خلف زاده است. مردی که در روزگار اوج والیبال خوزستان یادآور بازی های درخشان برادران قاصدی، یزدان پناه و ... بود. وی در تمامی سمت های والیبال درخشید. از بازیگری گرفته تا مربیگری تیم های ملی و حتی ریاست فدراسیون والیبال در دهه شصت که به قول خودش یک سال بیشتر دوام نیاورد.

جابر خلف زاده اکنون سرمربی تیم والیبال نشسته جوانان است و می گوید: پشتوانه های خوبی را تربیت کرده است؛ مثل علیرضا یداللهی از مازندران و امیررضا میرزایی از تهران که به زودی در تیم ملی ایران خواهند درخشید. خوشحالم که کنار هادی رضایی برای ارتقای والیبال ایران تلاش می کند.

خلف زاده که در دوران اوج به تیم ملی والیبال ایران دعوت شد و مقابل تیم فوجی ژاپن در تهران بازی کرد، با دیدن دیدار پایانی نوجوانان ایران برابر ژاپن گفت: متاسفانه بازیکنان ما دچار هیجانات خودرضایت بینی شده بودند و هر کدام برای خود بازی می کردند و یک توپ که می زدند، دور زمین می چرخیدند در صورتی که تیم نیاز به آرامش روانی داشت.

رئیس سابق فدراسیون والیبال دهه شصت که از مربیان بین المللی والیبال است، درباره دیدارهای تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان نیز گفت: بازیکنان پرتلاشی داریم اما ای کاش سیدموسوی و حتی سعید معروف را هم کنار بازیکنان نگه می داشتیم. مربیان و کادر سرپرستی تیم باید در این موارد بحرانی بازیکنان را حفظ کنند تا یکپارچگی تیم از بین نرود.

گفت و گو: جمشید حمیدی