پنجشنبه نهم فروردین ماه

پشت پرده اخبار فوتبال

بدون شک بحث داغ مسائل فوتبال به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اختصاص دارد که نقل محافل همگان شده است. آش این انتخابات چنان شور شده که حتی در صف نانوایی هم در باره آن بحث می شود  .

همه چیز در  نهایت آرامش پیش می رفت. حتی مناظره تلویزیونی هم تدارک دیده شده بود سبب شد مناظره ماجدی وعزیز محمدی در آن حضور پیدا کنند،اما تاج دیگر کاندیدا حضور پیدا نکرد.این انصراف معانی فراوان به دنبال داشت که حتی مجری برنامه مناظره که هنوز در کار اجرا خام وکم تجربه نشان می دهد در یک مورد نتوانست خود را کنترل کند و نکته ای را مطرح کرد که مشخص شد که  مناظره برای به چالش کشاندن تاج ترتیب یافته بود.  تاج در مناظره دیده نشد تا ماجدی وعزیز محمدی به رقابت امتخاباتی بپردازند.در مجموع چند ساعته از صحبت های دو کاندیدا چیزی به عنوان محصول نجات بخش فوتبال برداشت نشد،اما در همین مناظره کم رنگ وبی اثر واتلاف وقت،عزیز محمدی نکاتی را یاد آور شد که با منطق فوتبال بیشتر سازگار داشت وبر دل اهالی فوتبال بیشتر خوش نشست. انتهای مناظره به سوال و‌جواب اختصاص داشت،نه سوالات از جنس چاره سازی   ونه پاسخ ها در حدی بود که گره از مشکلات فوتبال باز کند. با این حال باز صحبت ها و ارائه مطالب عزیز محمدی منطقی تر از ماجدی بنظر می رسید. خلاصه مناظره بدون بار فنی به پایان رسید. هنوز دقایقی از پایان زمان نگذشته  بود که مجری جوان و کم تجربه این خبر را در ساعت یک وسی دقیقه بامداد انتخابات به دلایلی  لغو شد. دلایل مطرح شد و با فراخوانی دبیر فدراسیون فوتبال تاییده لغو انتخابات گرفته شد.گویا همه چیز از قبل آماده شده بود،فقط منتظر محصول مناظره بودند که به فعل تبدیل شد. جالب آنکه لغو انتخابات به دلیل انکه مقاوم نبود شکسته شد وبه فاصله چند ساعت بعد طبق برنامه اولیه مراسم برگزار وانتخابات صورت گرفت که تاج با رای بالا  ۵۱  رای رئیس فدراسیون فوتبال شد.

سوال این  است، چرا باید درساعت یک ونیم بامداد و درست چند ساعت به آغاز مجمع مانده مشکلات مطرح شود؟ اگر هم مشکلی وجود نداشت لغو پر شتاب وبدون مطالعه دیگر چه صیغه ای بود.

نکته پایانی،اصولا نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا که برای نظارت بر اصل و روند انتخابات وارد تهران شده بودند، با دعوت از سوی چه کسی یا کسانی و کدام نهاد و ارگانی به تهران آمده بودند؟ آیا در زمان ارسال دعوت نامه برای حضور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا، مشکلاتی که در ساعت یک ونیم نیمه شب و پس از انجام مناظره ناگهان رشد کرد وجود نداشت؟

نویسنده: اکبر عزیزی