شنبه یکم اردیبهشت ماه
چرا استقلال جواب نمی دهد؟

 تفاوت فرهاد مجیدی با ساپینتو

استقلال هنوز پوست عوض نکرده است. تیم ساپینتو هنوز جواب نمی دهد.یک مشکل اساسی در تیم استقلال دیده می شود که باعث شده تا این تیم با این ستاره ها نیش نداشته باشد.

آنچه که اسنقلال را فعلا ودر این چهار بازی از قدرت مطلق دور ساخته تکرار بی حاصل چرخش و گردش در نوع چیدمان تیم است. به خصوص در خط حمله است. هر روز و در هر بازی نفراتی در ترکیب قرار می گیرند که متفاوت با بازی قبل دیده می شوند. مشخص نیست که برای ساپینتو چه کسی  یا کدام مهاجم باید نقش قطع کننده روی توپ های ارسالی را ایفا کند. از این رو پیکان تیم استقلال نیش زهردار ندارد. فرصت سازی ایجاد می شود، موقعیت گل فراهم می شود، گردش توپ و ایجاد مثلث و مربع به خوبی صورت می گیرد و در پایداری تقریبا امیدوارکننده است، اما تمام کننده و نواختن ضربه نهایی به عنوان مهاجم ثابت و گلزن نامعلوم ومشخص نیست که این مهم برعهده کیست!

دقیقا تفاوت ساپینتو با فرهاد مجیدی در همین نکته است. تیم مجیدی خوب بازی نمی کرد، اما خوب گل می زد و خوب نتیجه می گرفت. در عوض تیم ساپینتو گرچه با هدف و سازمان یافته بازی می کند، اما با گلزنی فاصله دارد و با این همه ستاره خوب نتیجه نمی گیرد. شکست تیم مس کرمان آنهم در خانه مقابل تماشاگران خودی با یک گل، شاید به لحاظ شکار سه امتیاز بازی شیرین باشد،اما مطلوب نیست. تساوی برابر نفت مسجدسلیمان در بازی چهارم قطعا راضی کننده نمی تواند باشد، طبیعی است که اسنقلال با یک مشکل درونی مواجه است، مشکلی که مستقیما به ساپینتو ارتباط پیدا می کند. ساپینتو با گذشت چهار هفته از شروع لیگ، هنوز در راه دسترسی به یک ترکیب آرمانی و شناخت کافی از تیم راه پیدا نکرده است. این خوب نیست و قطعا مقابل تیم های بزرگ به مشکل خواهد رسید، مانند بازی اول مقابل سپاهان.

ساپینتو باید در زمان کوتاه این معضل را بر طرف سازد. تغییرات پرشمار نمی تواند ثبات گلرنی را ارزانی ببخشد. خصوصا در خط حمله. ساپینتو در این چهار هفته، استقلال را در چهار مدل روانه میدان کرده که  مدال هایش به روز نیست. در هفته چهارم و مقابل نفت مسجدسلیمان با توجه به ایجاد تغییرات، فاصله زیادی از مدل به روز را داشت.
نویسنده: اکبر عزیزی