شنبه یکم اردیبهشت ماه
هدفم کسب طلای جهانی است

جاهد، حریف داخلی و خارجی برایم فرقی ندارد

سال ها در مسابقات انتخابی کشتی آزاد پیشکسوتان روی سکو رفتم اما به دلیل هزینه های زیاد اعزام به مسابقات جهانی امکان شرکت در این مسابقات را پیدا نکردم.

 

 

امسال هم مقتدرانه در گروه E وزن ۱۲۵ کیلوی آزاد در فریدونکنار قهرمان شدم طوری که حتا یک امتیاز هم به حریفانم ندادم تا صاحب دوبنده تیم ملی شوم ولی   خوشبختانه اینبار یک حامی مالی  شرایط اعزامم را فراهم کرده و بزودی به همراه دیگر ملی پوشان در مسابقات جهانی بلغارستان حضور پیدا خواهم کرد.
حسن جاهد نماینده سنگین وزن کشتی آزاد کشورمان ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار البرز ورزشی گفت: پیشکسوتان کشتی ایران همواره با ایستادن روی سکوهای جهانی برای کشور افتخار کسب کرده اند. این امر حکایت از علاقه مندی آنان به ورزش ملی ایران دارد.
قبلا جمع کثیری از پیشکسوتان تهران در سالن توفیق یا هفت تیر دور هم جمع می شدند و زیر نظر مربیانی چون محمد پرده یاقوت و احمد دباغ تمرین می کردند اما متاسفانه مدت هاست این امکان از آنها گرفته شده زیرا این مکان ها یا در حال تعمیر و بازسازی است و یا به دلایلی که ما نمی دانیم به روی  پیشکسوتان بسته است به هر حال قهرمانان پیشکسوت  در باشگاههای مختلف پراکنده شده اند تا تمرینات دور نباشند.
 در همین راستا بنده هم فعلا در باشگاه شهدای طرشت
 زیر نظر مربیان خوبی چون جواد میرباغبان، اصغر زمانه و واحد صفری تمرین می کنم. جادارد همین جا از تلاش های این عزیزان صمیمانه قدردانی کنم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا نفرات برتر پیشکسوتان اردوی قبل از اعزام به جهانی هم دارند اظهار داشت: خیر، اردویی نداشته ایم و خودمان تمرینات را دنبال می کنیم. انتظار می رفت مثل سال های گذشته مربیان منتخب،  اعضای تیم را جمع و جور کنند اما متاسفانه اراده ای برای این کار وجود ندارد. این موضوع را به رییس کمیته پیشکسوتان کشتی هم گفتم اما خبری نشد. انتظار می رود رییس فدراسیون که خودش قهرمان المپیک است لااقل این امکان را فراهم کند تا پیشکسوتان قبل از اعزام به مسابقات جهانی یک کلاس تمرینی داشته باشند تا دور هم جمع شوند،
تا اگر کشتی گیری ایراد فنی دارند از طرف مربیان انتخاب شده برطرف شود.
 تشکیل این کلاس برای کسانی که مثل من  برای اولین بار می خواهد به مسابقات جهانی اعزام شود خیلی مفید است چرا که می توانیم از تجربیات نفراتی که قبلا به مسابقات جهانی اعزام شده اند استفاده کنیم
جاهد در پایان خاطرنشان کرد:
برای کسب مدال طلای جهانی برایم فرقی ندارد چه حریفانی در گروه  هستند داخلی یا خارجی در ضمن باید
 رئیس کمیته پیشکسوتان
باید به جد ۹پیگیر آماده سازی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی باشد.
  تا با آمادگی خوبی به بلغارستان اعزام شوند. اگر کلاس هم دایر نشود.
  مجبورم تمرینات خودم را بطور مرتب در باشگاه طرشت ادامه دهم
در آخر  امیدوارم
 با کسب مدال طلای سنگین وزن گروه E آزاد در
مسابقات جهانی 2022 بلغارستان
  بتوانم گوشه ای از زحمات بزرگانی که برای موفقیت من وقت گذاشتند و تشویقم کردند.
 مثل آقایان
حاج علی عسگری
حاج عباس محمد صادق
محمد پرده یاقوت
 و رضا تنها
  جبران کنم
مصاحبه از احمد دباغ