چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

هر دم از این باغ ...

هر دم از این باغ بری می رسد / تازه تر از تازه تری می رسد. رونمایی از جام قهرمانی پیکارهای بزرگ جهانی فوتبال در تهران نمونه ای دیگر از نبود برنامه ریزی و فقدان مدیریت و نظارت در ورزش کشور است.

جامی قهرمانی ای که از 32 کشور عالم با عزت و احترام رد شد و به کشور ما رسید، در برج میلاد آن هم در حضور شهردار و برخی مقامات چنان بلبشویی را به وجود آورد که نمایندگان فیفا از ترس ازدحام جمعیت برای گرفتن عکس یادگاری و احتمال آسیب رساندن به این جام خیلی زود از مهلکه خارج شدند و این واقعا برای کشوری که بیش از 5هزار سال سابقه فرهنگی دارد و دروس و علوم دانشمندان و بزرگانش در سراسر دنیا تدریس می شود، جای تاسف دارد.

هرچه به عکس نگاه می کنیم چهره های ورزشی را در این همهمه نمی بینیم. پس افرادی که در پیرامون جام و روی سن به همدیگر ایما و اشاره و احتمالا امر و نهی می کنند، کجای کار ورزش کشور هستند؟!

به نظر می رسد که مدیریت در کشور ما نیازمند تحول اساسی است؛ چه ورزش و چه امور اجتماعی و سایر شئون باید افرادی مجری و مسئول باشند که دوره های اکتسابی را بیاموزند و در کنار مهارت هایی که فرا می گیرند وزن و شخصیت لازمه را برای هدایت امور داشته باشند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی