جمعه سی و یکم فروردین ماه
در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد؛

معارفه خسروی وفا به عنوان رئیس جدید

مراسم تودیع رضا صالحی امیری رئیس پیشین کمیته ملی المپیک و معارفه محمود خسروی وفا رئیس جدید کمیته ملی المپیک در آکادمی در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک در حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

در این مراسم غلامرضا نوروزی و مهین فرهادی زاد نواب رئیس جدید کمیته به همراه علیرضا سهرابیان، علیرضا پاکدل، مهدی گودرزی، غلامرضا شعبانی بهار، مهرداد علی‌قارداشی، محمدرضا داورزنی، حمید عزیزی و بهداد سلیمی اعضای جدید هیات اجرایی، محمد پولادگر معاون قهرمانی و مریم پورکاظمی معاون بانوان وزارت ورزش حضور داشتند.

تعدادی از روسای فدراسیون ها از جمله بابویی رئیس فدراسیون دانش آموزی، هنرجو رییس فدراسیون اسکیت، خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری، هاشک کندی سرپرست دوچرخه‌سواری، صیامی رییس فدراسیون دوومیدانی، نظریان رییس فدراسیون اسکی، ثوری رییس فدراسیون بوکس و رضوانی رئیس فدراسیون شنا حضور داشتند.

تعدادی از اعضای قبلی هیات اجرایی از جمله مجید شایسته، فضل‌الله باقرزاده، محمد علیپور، محسن رضوانی، عبدی افتخاری، ساعی حضور نداشتند و اعضای قبل علی دادگر و مجید کیهانی در مراسم شرکت کرد.

از ورزشکاران نیز احسان حدادی، سجاد گنج زاده، فرزانه فصیحی در مراسم حضور داشتند.

 

سجادی: صالحی‌امیری اثرات خوبی از خود به جا گذاشت

 

نصرالله سجادی خبره ورزشی در مراسم بیان کرد: فکر می کنم خیلی نیاز به معارفه نیست چون هر کسی در جامعه ورزش باشد، هر دو عزیز (خسروی وفا و صالحی امیری) را می شناسند و با خدمات آنها آشنا هستند. صالحی امیری سال ۹۲ سرپرستی وزارت ورزش را پذیرفت هر چند دوره کاری او کوتاه بود اما اقدامات خوبی انجام داد. در سال ۹۶ فرصت حضور دوباره او در ورزش فراهم شد و آنچه گفت را عمل کرد. به جرات می توانم بگویم تعامل بسیار زیادی با اعضای مجمع و جامعه ورزش داشت و اثرات خوبی از خود به جا گذاشت.

او ادامه داد: صالحی امیری چند اقدام خوب انجام داد از جمله تاسیس موزه ورزش و تدوین تاریخ شفاهی ورزش. او فصل جدیدی را در سطح ارتباطات بین المللی باز کرد به ویژه ارتباط با IOC و فدراسیون های جهانی. امکانات بسیار خوبی برای کشور گرفته شد، توانستیم خیلی خوب خودمان را عرضه کنیم. خسروی وفا نزدیک چهل است که در ورزش حضور دارد و ان‌شاءالله بتواند راه را خیلی خوب ادامه دهد.

در ادامه مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری و حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف و عضو هیات اجرایی به نمایندگی از روسای فدراسیون، کوتاه در مورد عملکرد کمیته ملی المپیک سخنرانی کردند.

بهداد سلیمی نماینده کمیسیون ورزشکاران در هیات اجرایی نیز از صالحی امیری تشکر کرد.

 

صالحی‌امیری: افراد را بر اساس گرایش سیاسی انتخاب نکردم

رضا صالحی امیری رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در مراسم بیان کرد: ۱۷۰۰ روز در کنار جامعه قهرمان ورزشی گذشت. ۱۷۰۰ روز عشق و معرفت از شما آموختم. از چهره ماندگار ورزش ایران آقای غفوری فرد و پیشکسوتان بزرگ، وزیر دلسوز و معاونان آن تشکر می کنم. از اعضای هیات اجرایی، قهرمانان افتخار آفرین و خسروی وفا و همه همکاران در کمیته پارالمپیک قدردانی می کنم.

او ادامه داد: به خسروی وفا و هیات اجرایی جدید تبریک می گویم. من تلاش کردم از مسیر دیانت و انسانیت خارج نشوم قطعا لغزش هایی داشتم که قطعا چشم پوشی می کنید. سعی کردم ارزش های فرهنگی در ورزش گسترش پیدا کند. تلاش کردم در تمام مسائل رویکرد عاقلانه داشته باشم. وفاق و سازگاری را در کار داشته باشم. منافع و مصالح ملی را به عنوان دو شاخصه مهم در کارم قرار دادم. مشاوره با هیات اجرایی، روسای فدراسیون ها و وزیر ورزش، سرلوحه کارم بود.

او همچنین گفت: در این چهار سال، امنیت اخلاق و عدم ورود به حریم خصوصی افراد همیشه سرلوحه مدیریتم بود و در اموری که تخصص نداشتم، دخالت نکردم. مسایل فنی را به خود فدراسیون ها واگذار کردم. از دریچه سیاست، تصمیم گیری نکردم و افراد را بر اساس گرایش سیاسی انتخاب نکردم. منافع اقتصادی، مالی، اجتماعی و سیاسی برای خود تعریف نکردم.