جمعه دهم فروردین ماه

ترکیب تیم قهرمان بهم ریخت

دو ملی پوش دیگر از جمع طلایی پوشان اصفهانی هندبال جدا شدند.

هفدمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان در سال ۱۴۰۰ با قهرمانی تیم خوب فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و نایب قهرمانی تاسیسات دریایی تهران به پایان رسید و تیم‌ های شهرداری ملایر و شهید شاملی کازرون به طور مشترک بر سکوی سوم لیگ ایستادند.

هجدهمین دوره این مسابقات به زودی برگزار خواهد شد و سه تیم ریشه دار و مدعی، تاسیسات دریایی، شهید شاملی کازرون و ذوب آهن اصفهان غایب فصل جدید لیگ برتر هندبال زنان خواهند بود.اما باشگاه سپاهان که فصل گذشته عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده حالا زودتر از سایر تیم های لیگ برتری همچون شهرداری ملایر، آتریسا تهران، سنگ آهن بافق وصنایع روشنایی یکتا افروز البرز به دنبال جذب بازیکن های طراز اول می باشد تا ضمن حضوری قدرتمند در مسابقات جام باشگاه های آسیا که دهه نخست مهرماه در شهر قزاقستان برگزار میشود در لیگ هجدهم نیز به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود باشد. طلایی پوشان سپاهان سه ملی پوش؛ ارزو محمدی ، آرزو کیانی آرا و مریم یوسفی را به تازگی جذب کردند اما در عین حال سه ملی پوش خوب دیگر را نیز از دست داده‌اند.

هانیه لک ،مژگان قهرمانی به همراه ساناز رجبی سه بازیکنی هستند که در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند آنها همراه با تیم ملی در مسابقات همبستگی کشور های اسلامی در کشور ترکیه حضور داشتند اما حال از ترکیب تیم قهرمان لیگ برتر جدا شدند تا ترکیب تیم قهرمان بهم ریزد.

مژگان قهرمانی در حال حاضر در کشور عراق به سر می‌برد و به ترکیب تیم زانکوی عراق اضافه شده است تا از امروز شنبه برای تیمش پنج مسابقه در لیگ عراق انجام دهد و سپس به وطن بازگردد و پیرامون فصل جدید لیگ برتر و پیشنهادات خود تصمیم گیرد.

مینا وطن پرست دیگر ملی پوش سپاهان است که او هم به کشور عراق رفته تا برای تیم اربیل به میدان برود و سپس و مذاکرات خود را با طلایی پوشان انجام دهد تا درصورت امکان برای لیگ جدید پیراهن سپاهان را مجدد برتن کند. او حضورش در عراق باعث شده تا نتواند در جام باشگاه های اسیا برای سپاهان به میدان برود و عملا جام باشگاه های زنان آسیا را از دست می‌دهد.

ساناز رجبی هم قصد حضور در لیگ عراق را داشته که به علت برطرف نشدن برخی مشکلات او تصمیم گرفته تا فعلا در ایران به تمرینات خود ادامه دهد.

مریم کاراندیش به همراه اسراء زندی دیگر بازیکنان لیگ برتری هندبال کشورمان هستند که در لیگ عراق برای تیم هایشان از امروز به میدان خواهند رفت تا تعداد ایرانی های حاضر در لیگ عراق به عدد ۵ برسد‌.

البته که نباید فراموش کرد که پیش از این بازیکنانی ایرانی همچون؛ سیران احمدی، شقایق باپیری و خود اسرا زندی به همراه مژگان قهرمانی سابقه حضور در لیگ عراق را در کارنامه دارند و حتی زندی بازیکن فصل قبل شهرداری ملایر در دوره گذشته لیگ هندبال عراق به همراه تیم اربیل به عنوان قهرمانی رسید و امسال با النجمه دنبال قهرمانی است.

نویسنده: صمد خزایی