پنجشنبه نهم فروردین ماه
نگاه مربیان ایرانی در اروپا؛

پیروزی در گروی کار تیمی

پرویز کاظمی و جاوید نجفی بازیکنان سابق تیم ملی ایران که نزدیک به سه دهه در آلمان، دانمارک و لوکزامبورگ بازی و مربیگری کرده اند، از سوی هافمن رئیس فدراسیون لوکزامبورگ دعوت شدند تا به مناسبت پنجاهمین سالگرد فدراسیون والیبال در این کشور تجدید دیدار کنند. کاظمی در آلمان با تیم مونشن و نجفی در لوکزامبورگ است اما دعوت مجدد هافهمن را برای کارهای مربیگری رد کرده است.

با این دو مربی و ملی پوش سابق درباره دیدار حساس تیم های ملی ایران و رزیل در مسابقات قهرمانی جهان گفت و گو کرده ایم. کاظمی گفت: همه مسابقات تیم ملی را از نزدیک تماشا کرده ام و به این نتیجه رسیدم وقتی که آرژانتین تیم سوم المپیک را شکست داده ایم می توانستیم هلند را هم مغلوب سازیم. هلند بازیکنی داشت که شاید نظیر وی در دنیا از پنج نفر عبور نکند اما کونته در تیم آرژانتین هم بازیکن بزرگی بود که او را از کار انداختند. پس هر وقت تیمی بازی کنیم برنده خواهیم شد. نظر من بر این است که برای مسابقه با برزیل باید شکست مقابل هلند را از سر خود دور کنیم و با روحیه و تفکر تازه به میدان برویم. اگر همه عالی باشیم، پیروزی دور از دسترس نخواهد بود.

جاوید نجفی دیگر مربی ایرانی هم می گوید: من و آقای کاظمی، بهروز عطایی سرمربی تیم ملی را دوست داریم چون بسیار مودب است و به پیشکسوتان احترام می گذارد و به نظر من او تیم ملی تا این لحظه موفق بوده اند.

گفت و گو: جمشید حمیدی