پنجشنبه نهم فروردین ماه

دنیای توپ و سبد

مسابقات تیم های ملی بسکتبال در همه رده ها به طور موقت به پایان رسید اما برای رسیدن به اوج اهالی توپ و سبد باید اندیشمندانه گرد هم بیایند و رئیس جوان فدراسیون هم قدر کارشناسان و سرمایه گذاران این ورزش را بدانند.

کامرانی دور از ورزش قهرمانی

مهدی کامرانی مغز متفکر بسکتبال ایران در دهه گذشته بی سر و صدا بازیگری حرفه ای را کنار گذاشت. وی هم اینک ماموریت رسیدگی به امور پایه ای بسکتبال کشور را برعهده گرفته است. اما امثال کامرانی که در سه قهرمانی ایران در سطح آسیا نقش انکارناپذیری داشتند، نباید غریبانه از ورزش قهرمانی و تیم ملی جدا شوند. کامرانی متولد 1361 در شهرری به عنوان گارد رأس در کنار ستارگانی چون حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و ... بازیکنان تاثیرگذار نسل طلایی بسکتبال بودند.

 

تیم ملی تا آبان ماه

تیم ملی بسکتبال که آخرین بازی پنجره پنجم انتخابی جام جهانی را با 30 امتیاز به استرالیا باخته است، تا آبان ماه برنامه ای ندارد اما با توجه به برنامه هایی که پیش رو داریم، معتقد هستیم که ملی پوشان ما می توانند جزو هشت تیم سهمیه آسیا در قهرمانی جهان باشد. چرا که برحسب تصمیم فدراسیون بین المللی تعداد تیم های شرکت کننده در رقابت های قهرمانی جهان از 24 تیم به 32 تیم ارتقا پیدا کرده است. البته وقتی سهمیه آسیا هشت تیم باشد، طبیعی است که ایران هم می تواند جزو صعودکنندگان باشد اما باید دید که قزاق ها که دو بار تیم ما را شکست دادند، در ادامه کار به کجا می رسند و ما چگونه می توانیم صعود کنیم.

نویسنده: ج - دوستدار