پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

بازرسان ملی اندیش و صالح

تودیع و بدرقه صالحی امیری در کمیته ملی المپیک برگزار شد و در مراسم معارفه رئیس جدید این کمیته حاج محمود خسروی وفا قول داد که راه او را با سلیقه خودش ادامه دهد.

کمیته ملی المپیک به قول و قرار نیاز ندارد. دستگاه دیپلماسی ورزش باید بیش از هر چیز به منشور المپیک معتقد باشد و در نشر ایده آل های آن تلاش کند.

ارتباط مستمر با کمیته بین المللی المپیک و رعایت اساسنامه های مراجع بین المللی می تواند زمینه ساز دورانی جدید در این کمیته باشد. از سال 1325 که این موسسه غیرانتفاعی در دل ورزش ایران شکل گرفت، مقامات زیادی روی صندلی ریاست نشستند، اما حاج محمود خسروی وفا می تواند از تجارب شخصیت هایی که این سمت را برعهده داشتند برای گسترش عملکرد کمیته استفاده کنند. در این زمینه پیشنهاد البرز ورزش تشکیل کمیته های مختلف متشکل از پیشکسوتان و اشخاص فنی ورزش است تا بتوان با استفاده از دانش و آگاهی این افراد گامی اساسی در پهنه بین المللی برداشتند. از آنجایی که ورزش قهرمانی و امور فدراسیون های ورزشی در بعد برون مرزی برعهده کمیته ملی المپیک است، اعتقاد داریم رئیس جدید کمیته ملی المپیک بازرسانی را انتخاب کنند که ملی اندیش و متعهد واقعی باشند و به خاطر این سفر نمک گیر روسای فدراسیون های ورزشی نشوند که بدجوری به صورت جزیره ای اداره می شود.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی