جمعه سی و یکم فروردین ماه
انتخابات اتحادیه جهانی کشتی؛

عزم ملی برای حمایت از دبیر

هفته آینده همزمان با مسابقات کشتی قهرمانی جهان در بلگراد، انتخابات هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی نیز برگزار خواهد شد و از کشور ما دکتر علیرضا دبیر نامزد احراز یکی از سه کرسی خالی این اتحادیه است. به همین دلیل حمایت از دکتر دبیر نیازمند عزمی ملی و رایزنی های بهنگام است.

دبیر به عنوان یک قهرمان جهان و المپیک، شایستگی بلاتردیدی در قرار گرفتن در لیست هیات رئیسه اتحادیه جهانی است و در این زمینه وزیر ورزش و ریاست کمیته ملی المپیک باید بیش از همه فعال باشند تا بتوانند با رایزنی های مناسب روسای فدراسیون های کشتی قاره ها برای دادن رای به کاندیدای ایرانی تشویق کنند. یکی از این اقدامات گفت و گوی مستقیم با دولت تریخانف رئیس کنفدراسیون کشتی آسیاست تا از طریق وی مشاوره و راهکارهای مناسب را جهت برقراری ارتباط با رئیسان کنفدراسیون قاره ها به ویژه شخصیت های صاحب نفوذ به دست آورند.

ایران در کنار ایالات متحده و روسیه سه ضلع مثلث مدعیان دنیای کشتی هستند و حیف است که ما در این مثلث جای خالی داشته باشیم و نتوانیم از اعتبار ورزش ملی خود دفاع کنیم. متاسفانه بعد از کنار رفتن دکتر توکل و همچنین رسول خادم دیگر نفوذی برای دفاع از حق و حقوق قهرمانان ایرانی و حتی داوران و مربیان شایسته کشورمان نداشته ایم و اگر بتوانیم توسط علیرضا دبیر در هیات رئیسه اتحادیه جهانی صاحب کرسی و منصب شویم، این خلاء پرخواهد شد؛ بنابراین فارغ از هرگونه اختلاف نظرهایی که ممکن است وجود داشته باشد یکپارچگی در پشتیبانی از علیرضا دبیر را خواستاریم و از خانواده پرافتخار کشتی درخواست می کنیم که دست از خودزنی های احتمالی برداشته و به هر طریقی که امکانپذیر باشد، حامی دکتر دبیر در این مسیر مهم باشند. فراموش نکنیم که تا چهار سال آینده دیگر چنین فرصتی طلایی برای کشتی ایران فراهم نشود.

نویسنده: رضا اسماعیلی