جمعه دهم فروردین ماه
قضاوت داوران زن در فوتبال آقایان؛

ناظمی: شرایط باید سنجیده شود

توصیه فدراسیون جهانی فوتبال مبنی بر استفاده داوران زن در مسابقات آقایان بحث جدیدی است که شاید همانند حضور بانوان در ورزشگاه ها با پیگیری هایی همراه باشد. هرچند رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این باره اظهارنظر کرده است، اما البرز ورزشی بر آن شد تا از دیدگاه دو داور مطرح و بین المللی ایران در این زمینه باخبر شویم.

گلاره ناظمی داور شاخص ایرانی که مسابقات قهرمانی جام جهانی ملت های مردان را قضاوت کرده و به اتفاق زری فتحی دیگر داور فعال ایرانی در چند دوره مسابقات معتبر از جمله دانشجویان جهان سوت زده است، می گوید: در این باره کمیته داوران فدراسیون فوتبال باید اظهارنظر کند. من از طریق رسانه ها در جریان توصیه فیفا قرار گرفتم و باید دید که در کشور ما شرایط چگونه است و از چه طریقی خانم ها می توانند وارد صحنه قضاوت آقایان شوند. آنچه که مسلم است بانوان ایرانی در لباس کسوت مسابقات بین المللی زیادی را با سربلندی و توانمندی قضاوت کرده اند و مورد تایید کمیته داوران فیفا قرار گرفته اند.

ناظمی در پاسخ به پرسش ما مبنی بر اینکه ما چند داور بین المللی زن داریم، گفت: در مجموع سه داور خانم در فوتسال و فوتبال داریم که بین المللی هستند. از سویی دیگر سلطنت نوروزی داور بین المللی فوتبال می گوید: ما اجازه مصاحبه نداریم ولی هر وقت که در مسابقات برون مرزی حضور پیدا کرده ایم دست اندرکاران داوری فدراسیون جهانی از ما درباره وی آر و نیز چگونگی قضاوت بانوان سوال هایی مطرح کرده اند. به اعتقاد من قضاوت داوران زن می تواند از سنین جوانان و نوجوانان شروع شود تا به تدریج در ورزش فوتبال کشور جا بیفتد.

گفت و گو: صدیقه فتاحی