جمعه سی و یکم فروردین ماه

تیم ملی به ژاپن می‌رود

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره آخرین وضعیت تیم‌های پایه کشورمان ارائه کرد.

غلامرضا جباری در گفت‌وگویی درباره اظهارنظر مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه تکلیف ادامه همکاری مهدی مهدوی کیا با تیم ملی امید تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد، اظهار داشت: قرارداد مهدوی کیا با فدراسیون فوتبال تا پایان شهریور است و باید دید با توجه به تغییرات فدراسیون، چه تصمیمی درباره تیم امید اتخاذ خواهد شد. فعلا مهدوی کیا، سرمربی این تیم است مگر اینکه فدراسیون بخواهد تصمیم جدیدی بگیرد. موضوع مهم این است روزی که  او سرمربی تیم ملی امید شد، می‌خواست تا پایان المپیک پاریس کار کند. برنامه اش هم همین بود اما اینکه اکنون خودش بخواهد یا نخواهد یا با شرایط جدید فدراسیون چه تصمیمی اتخاذ می‌شود، بحث دیگری است.

به گزارش فارس وی درمورد اینکه آیا مهدوی‌کیا پس از لغو اعزام تیم امید به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی صحبتی درباره احتمال جدایی‌اش از این تیم کرده است، گفت: با توجه به توضیحاتی که به ستاد برگزاری مسابقات دادیم، آنها جریمه تیم امید را بخشیدند. مهدوی کیا هم در این زمینه صحبتی با فدراسیون نداشت و برنامه‌ای هم برای برگزاری اردو نداد زیرا در حال حاضر مسابقه یا تورنمنتی نداریم که بخواهیم اردو برگزار کنیم.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا تاکنون با مدیران جدید این فدراسیون جلسه ای درخصوص وضعیت تیم ملی امید برگزار کرده است، توضیح داد: تاکنون جلسه‌ای نداشتیم. بهتر است تاج، نبی  یا پرهیزکار که اکنون مسئولیت دارند درباره وضعیت این تیم پاسخگو باشند اما مهدوی‌کیا از روز اول تیم را با هدف رساندن به المپیک پاریس تحویل گرفت. قراردادش هم تا پایان بازی‌های آسیایی هانگژو بود که آن مسابقات هم لغو شد. باید هرچه سریع تر هیات رئیسه و مدیران فدراسیون، در این مورد تصمیم گیری کنند.

جباری دربار پیشنهاد بلاروس برای برگزاری دو بازی دوستانه با تیم امید، گفت: پیشنهاد بازی دوستانه همیشه ارائه می‌شود اما سرمربی تیم باید تشخیص بدهد آیا این مسابقات به درد تیمش می‌خورد یا خیر. بلاروس هم به ما درخواست داده که باید پیشنهادش را بررسی کنیم. مقداری هم باید شرایط خاص مناقشات اوکراین و روسیه را در نظر گرفت.

وی درباره آخرین وضعیت تیم ملی جوانان در آستانه اعزام به قرقیزستان برای حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا، پاسخ داد: اردوهای این تیم مرتب برگزار شد و انشاءا... هفدهم شهریور عازم بیشکک می‌شود. بیست و سوم هم اولین بازی خود را مقابل مقابل میزبان برگزار می‌کند. شرایط تیم خوب است و فدراسیون فوتبال برای برگزاری اردوهای مدنظر تمام تلاش خود را کرد. بازی‌های داخلی موردنیاز کادرفنی تیم جوانان انجام شد و تورنمنت کافا هم مانند دیدارهای تدارکاتی خوبی بود. با ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان که هم گروه ماست در کافا بازی کردیم و امیدوارم با کسب نتایج خوب در بیشکک به مسابقات قهرمانی آسیا صعود کنیم.

سرپرست کمیته جوانان درمورد آخرین وضعیت تیم ملی نوجوانان، گفت: این تیم هم 20 شهریور برای حضور در تورنمنتی چهارجانبه که با حضور تیم ملی نوجوانان ژاپن و دو تیم منتخب از لیگ این کشور به ژاپن می‌رود. 31 شهریور هم به ایران باز می‌گردد.