جمعه دهم فروردین ماه
نشست خبری وزیر ورزش؛

سجادی: رای علیه جودوی ایران ناحق بود

نشست خبری وزیر ورزش و جوانان با حضور اصحاب رسانه در محل وزارت ورزش به منظور پاسخگویی نسبت به آخرین اتفاقات روز ورزش ایران، برگزار شد.

سجادی با بیان اینکه مالکیت مشترک سرخابی ها به عنوان یکی از مشکلات مدنظر قرار گرفته بود و مسائل مالیاتی و بدهی های این دو باشگاه از دیگر چالش ها بود، عنوان کرد: اقدام سنگین حکومتی در مورد واگذاری سهام دو باشگاه اتفاق افتاد و قرار است در مرحله اول ۵۱ درصد سهام دو باشگاه به بخش غیردولتی اختصاص یابد.

سجادی با اشاره به اینکه مقوله مربوط به جوانان در وزارت ورزش و جوانان در سایه قرار گرفته بود، عنوان کرد: شورای عالی جوانان ۹ سال تشکیل نشده بود و مقوله جوانان در سایه قرار گرفته بود. ۲ جلسه مربوط به شورای عالی جوانان با حضور رییس جمهور برگزار شد و به اصطلاح مسئله جوانان از سایه خارج شده است و این روند ۶ ماه زمان برده است. اتفاقات خوبی در حوزه جوانان اتفاق افتاده است و قصد داریم قرارگاه جوانان را در وزارت ورزش مدنظر قرار دهیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پس از انتصاب رئیس جدید به بنده اطلاع داد حدود ۷ میلیارد تومان حقوق بدهی دارد و در این رابطه با چالش مواجه هستیم و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تراز منفی دارد، گفت: در حال حاضر نه تنها بدهی ندارد بلکه تراز آن نیز منفی نیست.

سجادی افزود: علاوه بر این در زمان تحویل وزارت ورزش و جوانان حدود ۶ هزار پروژه نیمه تمام داشتیم و در حال حاضر به تعداد ۵ هزار پروژه نیمه تمام رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقوله بانوان نیز در دوره قبل مورد کم توجهی قرار گرفته بود، اظهار کرد: در حوزه فوتبال نیز با مشکلات تبلیغات محیطی روبرو بودیم و باشگاه ها علاقمند بودند فعالیت را از طریق خودشان پیش ببرند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تعلیق فدراسیون جودو خبر خوبی نبود و در حال حاضر نیز در تعلیق است و پیگیری های مربوطه را مدنظر قرار داده ایم تا شرایط را تغییر دهیم، عنوان کرد: مجوز را از کمیته بین المللی المپیک گرفته ایم تا اگر یک رشته یا فدراسیون با تعلیق روبرو شد ورزشکار ایرانی بتواند با پرچم المپیک در مسابقات شرکت کند و همین مسئله در مسابقات جهانی صدق می‌کند.

سجادی ادامه داد: تعلیق جودوی ایران در نزدیکی المپیک به پایان می رسد و این یک ظلم به ورزشکاران است و رایی به ناحق علیه جودوی ایران صادر شد که پیگیری این مسئله را مدنظر قرار دادیم تا ورزش ایران متضرر نشود.

وی با اشاره به اینکه استخدام ورزشکاران دیگر مسئله ای بود که مدنظر قرار گرفته است، گفت: گزارش مربوط به ورزشکاران المپیک و پارالمپیک را تهیه کردیم و ورزشکاران در حضور مقام معظم رهبری نسبت به مشاغل خود گلایه کردند و رهبری نیز در این رابطه دستور پیگیری دادند و موضوع را از طریق رییس جمهور پیگیری کردیم و ایشان نیز دستور دادند ورزشکارانی که در رده بندی و کسب مقام حائز اهمیت هستند مشکلات معیشتی و شغلی نداشته باشند. در همین رابطه حدود ۲۶۲ ورزشکار از نظر شغلی تعیین تکلیف شده اند و طرحی نیز در وزارت ورزش و جوانان دنبال می شود که مربوط به بیمه مربیان و ورزشکاران است و با برنامه ریزی صورت گرفته قرار است مسائل و مشکلات بیمه ای سنوات اهالی ورزش حل شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: بیمه حوادت و خدمات پزشکی ورزشکاران نیز به صورت جدی در دست پیگیری است تا شاهد تحول اساسی در مورد آن باشیم.