جمعه دهم فروردین ماه
شکست های دراماتیک والیبال؛

سورپرایزهای قهرمانی جهان

تیم اوکراین با شکست هلند فعل خواستن را به بهترین وجه صرف کرد. اوکراین جنگ زده با هزاران مصیبت باز ورزش را فراموش نکرد و برای اینکه هویت خود را در سطح بین المللی اعلام دارد، در لهستان اردو زد و با پیروزی های خوبی که به دست آورده معرف جوانان کشورشان شدند.

بحث حذف نیمیر عبدالعزیز یا فلان بازیکن نیست، حرف این است که در مسابقات ورزشی هویت ملی کشورها جلا پیدا می کند. یکی دیگر از شکست های دراماتیک مسابقات قهرمانی جهان ایستادگی بی نظیر ژاپنی ها مقابل قهرمان المپیک بود. فرانسوی ها پنج ست به در و دیوار زدند تا از گرداب چشم بادامی ها نجات پیدا کردند. انگابت، فوق ستاره والیبال فرانسه با اشاره به نمایش خوبی که ایرانیان و ژاپنی ها در قهرمانی جهان داشتند، تاکید کرد که آسیایی ها، والیبال اروپا را به چالش کشاندند. ژاپن بعد از حدود سه دهه تیمی را ساخت که مورد تحسین همگان قرار گرفت.

فیلیپ بلین سرمربی فرانسوی ژاپن به حکم شرایط ورزش حرفه ای مجبور شد مقابل کشورش بایستد، اما هرگز از سوی رسانه های فرانسوی مورد عتاب و خطاب قرار نگرفت.

در جهان ورزش سوای رقابت هایی که وجود دارد، رقابت و جهان بینی دیگری هم نضج پیدا کرد تا وسیله ای برای تفاهم بین المللی باشد و این مسابقات مهم بین المللی را زیباتر می سازد و شاید بی جهت نباشد که فدراسیون جهانی والیبال همانند بسکتبال بر آن شده اند تا مسابقات قهرمانی جهان را هر دو سال با شرکت 32 تیم برگزار کنند تا از این طریق جوانان ملل زودتر و بیشتر کنار هم باشد.

نویسنده: جمشید حمیدی