جمعه سی و یکم فروردین ماه

قاسمپور: مردم را بازی دادند

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال از بی خبری این کمیته از مذاکره با کارلوس کی روش خبر داد.

ابراهیم قاسمپور در گفت وگویی با اشاره به اتفاقات  اخیر در فدراسیون فوتبال و استیصال هیات رئیسه بعد از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از آقای اصولی که اصول را زیر پا گذاشت سوال کنید چه اتفاقاتی در حال وقوع است؟ یا از آن اعضای هیات رئیسه بپرسید که شما اینقدر اقتدار نداشتید که کمیته فنی را انداختید جلو پشتش قایم شدید حالا چه اتفاقی برایتان رخ داده است که نمی توانید نظرتان را شفاف بگویید؟ سوال من این است کمیته فنی اسمش رویش است. آدم هایی که در این کمیته هستند هر کدام 40 تا 50 سال در این فوتبال سابقه دارند و شناخته شده هستند. یعنی از فوتبال سرشان می شوند. اگر قبول شان داشتید و روی کار آوردید باید نظراتشان را اعمال می کردید در غیر این صورت فدراسیون نیازی به کمیته فنی ندارند. در آن زمان همه چیز را توجیه کردند.

وی با اشاره به اتفاقاتی که پیش تر افتاد و انتخاب دایی، کونش و پتکویچ از سوی کمیته فنی به عنوان گزینه های تیم ملی گفت: اظهارات هیات رئیسه بیشتر شبیه توجیه است. فرار رو به جلو می کنند. در آن جلسه ای که برکناری اسکوچیچ وتو شد گزینه ایرانی ما علی دایی بود و همه می دانند چرا او را به عنوان تنها گرینه انتخاب کردیم. جز دایی هیچ گزینه ایرانی مورد گفتم اگر نظر کمیته فنی را می پرسید باید نظرش را اعمال می کردند. حالا اگر نمی خواستند نظر ما را اعمال کنند باید بعد از شنیدن حرفهای ما در آن جلسه که تصمیم گیری کردند نظرات خود را به ما می گفتند که نگفتند. قرار بود بعد از جلسه با ما خودشان در جلسه ای تصمیم بگیرند و در جلسه ای با ما دلایل تصمیم خود را بگویند و در نهات تصمیم نهایی را اعلام کنند. آنها توهین کردند و بدون این که دلایل را برای کمیته فنی مطرح کنند تصمیم خود برای ابقا اسکوچیچ اعمال کردند.

به نقل از رکنا، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال با انتقاد از رفتار هیات رئیسه ادامه داد: نظر ما که آدم های فنی و شناخته شده ای هستیم برای برکناری اسکوچیچ فنی بود ما عکس ورزشی داریم در حالی که هیات رئیسه شاید از آن عکس ها در حیاط خانه شان داشته باشند. پس نظر ما فنی تر بود. با این حال اگر موضوع را با دلایل برای ما توضیح می دادند شاید ما هم توجیه می شدیم و قبول می کردیم. پول نداشتند یا هر دلیل دیگری حداقل به ما می گفتند نه این که وقتی از ما سوال می کنند این آقا می تواند تیم را در جام جهانی به سرمنزل مقصود برساند و ما با دلایل فنی و مدیریتی به آنها ثابت می کنیم که نمی تواند، رای ما را قبول نکردند؟ حالا کاری نداریم رای ما را قبول نکردند. من می خواهم بدانم چطور وقتی کس دیگری رئیس فدراسیون می شود به راحتی رای آنها را ملغا می کند و صدایشان در نمی آید. این نشان از ضعف هیئت رئیسه بود. این نشان از گروه بندی ها بود  ما  و جامعه ورزش را بازی دادند. مثل حالا که در مورد مذاکره با هر مربی دیگری از کمیته فنی نظر نخواستند.