جمعه دهم فروردین ماه

سکوت نکونام از رضایت است؟

به نظر می رسد جواد نکونام که موضع سکوت در برابر همکاری با تیم ملی پیش گرفته به این انتقال راضی است!

هر چند در ظاهر مسئولان باشگاه فولاد اعلام کردند با جدایی جواد نکونام از تیم فولاد و انتقال او به تیم ملی مخالفت می کنند اما اینطور به نظر می رسد که این  ادعا برای آرام کردن جو در بین هواداران فولاد است.

بعد از این که فدراسیون فوتبال کارلوس کی روش را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد از جواد نکونام به عنوان تنها دستیار ایرانی این مربی نام برد. این ادعای فدراسیون فوتبال بلافاصله با واکنش هواداران فولاد و رسانه های مرتبط با تیم فولاد قرار گرفت و با این انتفال مخالفت کردند.

از این رو باشگاه فولاد بلافاصله در بیانیه ای مدعی شد اجازه انتقال این مربی را نمی دهد. در این خصوص شنیدیم مسئولان باشگاه فولاد پیش از اعلام نام نکونام موافقت باشگاه فولاد را گرفته بودند ولی از آنجا که مخالفت هایی با این مربی شد و هواداران باشگاه فولاد موضع گرفتند این باشگاه نیز بلافاصله با این انتقال مخالفت کرد.

جالب است که فدراسیون فوتبال نه تنها نکونام را به عنوان دستیار کی روش برگزیده که می خواهد این مربی را پس از جام جهانی به عنوان سرمربی انتخاب کند. در نتیجه فدراسیون بدون هماهنگی با فدراسیون فوتبال چنین تصمیمی نمی گیرد. در نتیجه آنچه شنیدیم گویای توافق نهایی فولاد خوزستان با فدراسیون فوتبال است. از آنجا که مسابقات لیگ تعطیل است و در جام جهانی هم برگزار نمی شود نکونام می تواند کی روش را همراهی کند و پس از آن هم نفر اول تیم ملی شود.

اینطور به نظر می رسد که به زودی باشگاه فولاد از موضع خود کوتاه آمده و با بهانه هایی همیشگی همچون مصلحت ملی و این قبیل مسائل با جدایی نکونام موافقت کند. پیش از این نکونام دستیاری کی روش را تجربه کرده است و تیم موفقی با هم بودند از این رو بعید است که این مربی ایرانی دستیاری با کی روش را نپذیرد. مخصوصا  حالا که موضع سکوت در پیش گرفته است. پیش از این نکونام برای نیامدن به استقلال و حتی عدم همکاری با فدراسیون فوتبال ایران خود شخصا مخالفتش را اعلام کرده بود اما در این مورد به خصوص سکوت کرده است و به نظر می رسد این سکوت از رضایت اوست.

نویسنده: نیلوفر مژدهی