جمعه سی و یکم فروردین ماه
نیم نگاه

اتحادیه جهانی بدون ایران معنی ندارد

انتخابات اعضای هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد و در حالی که نماینده کشور سنگال بیشترین آرا را به دست آورد، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون ایران نتوانست آرای لازمه را برای عضویت در این تشکیلات حایز شود.

لالووویچ رئیس این اتحادیه اعلام کرد که نگاه سیاسی در ورزش کشتی وجود ندارد و ما می پرسیم چگونه ممکن است کشوری مانند ایران با آن همه افتخارات و استعدادهایی که دارد حتی به اندازه سنگال و یونان و رومانی که محلی از اعراب در دنیای کشتی ندارند، طرف توجه رای دهندگان قرار نگرفته است.

دبیر حتی اگر رئیس فدراسیون کشتی کشور ما هم نباشد، قهرمان المپیک که است و این نشان می دهد شایستگی در انتخابات لحاظ نشده است. ما ممکن است با شخص دبیر گاهی اختلاف نظرهایی پیدا کنیم اما بر این باور هستیم که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم آن گونه که باید در حمایت از نماینده ایران اقدام نکرده اند. در دنیای رایزنی این دو ارگان ورزش کشور بیشترین نقش را در دیپلماسی می توانند داشته باشند. هرچند که آب دبیر با مسئولان ورزش کشور به یک جوی نرفته است، اما وظیفه همه ما بود که به خاطر امنیت کسب کرسی ها در مجامع و محافل بین المللی از نماینده ایران دفاع می کردیم و البرز ورزشی تنها نشریه ای بود که پیش از انتخابات این مهم را گوشزد کرده بود. بدون حضور ایران هیچ اتحادیه ای در ورزش کشتی نمی تواند وجاهت لازمه را داشته باشد.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی